המשטרה הודיעה בצהריים (שישי) כי רחוב דרך ההגנה בתל אביב נסגר לתנועה מרחוב גבעתי לכיוון מערב בעקבות חשש לקריסת הכביש - לאחר שמה שנראה כמו בולען החל להיווצר במקום. עם זאת, בחברה הממשלתית נת"ע הבהירו כי מדובר בשקיעת הכביש בשל פיצוץ צינור ביוב מתחתיו, ולא בבולען. מהמשטרה נמסר כי נהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות עד לסיום הטיפול.
לפי נת"ע, "בשעות הצהריים התגלתה ברחוב ההגנה בתל אביב שקיעה בכביש, המלווה בזרימת מים, במקום שבו בוצעה לפני כשבוע פתיחת סתימה בצינור ביוב אזורי. האזור נסגר לתנועה וצוותים הנדסיים הנמצאים במקום פתחו בבדיקת האירוע. כפי הנראה, מדובר בפיצוץ שארע בצינור הביוב מתחת לכביש, וגרם לשקיעה נקודתית מעל הצינור. נת"ע מבקשת להדגיש כי אין מדובר בבולען".
2 צפייה בגלריה
זירת החור שנפער בדרך ההגנה בתל אביב
זירת החור שנפער בדרך ההגנה בתל אביב
"לא בולען". הקטע נסגר מחשש לקריסת הכביש
(צילום: שמוליק דודפור)
הבולען החדש התגלה פחות משבוע לאחר הבולען שנפער ביציאה מנתיבי איילון למחלף השלום לבאים מצפון. אתמול פורסם כי מאחר שמי התהום ממשיכים לזרום, הנתיבים שנחסמו ייפתחו לתנועה רק אחרי החג.
בנתיבי איילון הבטיחו ביום ראשון לאחר סגירת הנתיבים כי היציאה למחלף הסמוך לקניון עזריאלי תיפתח בתוך 48 שעות, אולם מי התהום ממשיכים לזרום לאזור הסמוך לעבודות הבנייה הצמודות.
מאז שהבולען נפער בכביש, העמידה קבוצת עזריאלי את אנשי חברת סולל בונה שבונים את החניון באתר הבנייה לרשות נתיבי איילון - והיא נושאת בעלות עבודת סתימת הבור בפיקוח מהנדסים.
2 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
הבולען שנפער בנתיבי איילון ביום שבת
(צילום: נדב אבס, רועי רובינשטיין)

קבוצת עזריאלי גם מימנה את עבודות חברות הסריקה והאיתור בכביש מחשש להיווצרות בולענים נוספים. באחד הלילות השבוע סרקו שש חברות במקביל לאורך הכביש, תוך שימוש בחיישנים, אך לא זוהו עוד בולענים.
נכון לעכשיו, צוות הבנייה של החניון עדיין לא השתלט על פריצת מי התהום שלפי ההערכות גרמה להיווצרות הבולען. בנתיבי איילון מעדיפים לשמור בינתיים על חסימת היציאה למחלף השלום עד שמי התהום יפסיקו לזרום ויוסר החשש מבולענים נוספים.