בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 20 שנות מאסר על עמאד צופי, תושב רצועת עזה שהורשע בניסיון רצח של רבש"צ היישוב אבשלום שבעוטף עזה. צופי הסתנן לשטח ישראל לאחר סיום מבצע "שומר החומות", שהוא מנצל פרצה בגדר שנותרה בשל נפילת פצצת מרגמה, מצויד בשתי סכינים. כשהגיע רבש"צ אבשלום ברכבו וביקש לתחקר אותו לפשר מעשיו בשטח, דקר אותו פעמיים. חיילים ורבש"צ נוסף שהוזעקו למקום נטרלו ועצרו אותו. בנוסף, בית המשפט הטיל עליו לשלם פיצויים לרבש"צ בסך 50 אלף שקלים.

פרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל עליו עונש מאסר שינוע בין 20 ל-25 שנה. נציגת הפרקליטות עו"ד ליאת לוי-סיגל אמרה כי יש להחמיר עם הנאשם לאור המעשים שבוצעו ב-7 לאוקטובר, אפילו שהמעשה של צופי בוצע לפני. "יש בכך כדי להשליך ולראות את האירועים שבוצעו גם הם באור אחר".
בית המשפט קבע כי בעבירות ביטחוניות שבוצעו על רקע אידאולוגי יש לתת משקל לשיקולי הרתעת הרבים והיחיד מביצוע עבירות דומות, ובעניין זה יש משקל גם לעובדה שהנאשם לא נטל אחריות למעשים ולא הביע חרטה, ולמתיחות הבטחונית בגבול עזה בעת ביצוע העבירות ובימים אלו.
1 צפייה בגלריה
המחבל עמאד צופי
המחבל עמאד צופי
המחבל עמאד צופי. נוטרל על ידי חיילים שהיו באזור
(צילום: מאיר אבן חיים)
הרבש"צ העיד וסיפר על אותו אירוע, לפיו קיבל דיווח על אדם חשוד, והיה בטוח שמדובר בעוד הקפצה ובה ימצא בדואי ששומר במקום. "אני רואה דמות הולכת לכיוון היישובים. עצרתי על ידו, פתחתי חלון ושאלתי אותו מי אתה ומה אתה עושה פה? הוא פשוט עשה מעצמו חירש והמשיך להתקדם. אמרתי לו תעצור בבקשה, אני רוצה לבדוק אותך. ראיתי שהוא היה לחוץ, ואמרתי לו בערבית 'תן לי את תעודת הזהות', פתחתי לו דלת ואמרתי תיכנס.
"הוא התחיל להכניס את חלק הגוף העליון שלו, הסתובבתי, פתאום אני רואה סכין בידיים שלו. פשוט באטרף הוא דקר אותי ביד, חתך לי את האצבע, הוא רצה לתוך הראש, וזה היה המזל כנראה. עצרתי אותו. התחלנו להיאבק, הוא התחיל לצרוח. לא שמתי לב שהוא הוציא כנראה את הסכין השני ודקר אותי בבטן. נתתי לו איזה בעיטה להעיף אותו מהאוטו. ראיתי שהוא מסתובב מתחיל לרוץ לכיוון היישוב יתד. למזלי בדיוק ראיתי ג'יפ צבאי שלנו. הייתי פצוע עם הדם, הכל מדמם. עצרתי להם, התחלתי לצעוק 'תעצרו מחבל מחבל'. והוא התקדם, התחיל לרוץ לכיוון יתד, לכיוון מושבים. החיילים ישר הבינו". עוד סיפר כי החיילים ביקשו ממנו לעצור אך הוא המשיך ואז נפל לאחר שאחד החיילים ירה לעברו, ובנוסף רבש"צ אחר שהגיע למקום ירה בו גם כן. "בזמן שהוא נפל הוא עדיין עם הסכין ולא נתן לנו להתקרב. הוא פשוט שכב וניסה לדקור אותנו".
צופי עצמו סיפר בתחילה כי לא ביקש לבצע פיגוע, וכי הוציא את הסכין והחל לדקור כי פחד ממנו ורק רצה להפחיד אותו. באחת מחקירותיו אמר כי נכנס לישראל עם סכינים כי "נמאס מהחיים. רציתי שיירו בי. אני חולה. יש לי רעש בראש. מחשבות, נמאס מהחיים". בעדותו בבית המשפט טען שרצה להימלט מהרבש"צ, והלך לעבר החיילים כדי שיגנו עליו מפניו אבל הם ירו בו.