שרת התחבורה מירי רגב, אחת מחברות הקבינט המדיני-ביטחוני, עשויה לנטוש את דיוניו למשך כמה ימים בשבוע הבא - ולטוס לסרי לנקה לביקור עבודה, יחד עם בתה.
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי בתביעת לשון הרע נגד מירי רגב
רון חולדאי בתביעת לשון הרע נגד מירי רגב
ביקור בסרי לנקה, ואולי גם בהודו. השרה רגב
(צילום: חגי דקל)
גורמים במשרד התחבורה אישרו ל-ynet כי הטיסה אכן מתוכננת ושכבר הוצאו בקשות לוויזות לסרי לנקה, אך הכרטיס טרם נרכש וזה צפוי לקרות בהמשך השבוע, בהתאם להתפתחויות בלחימה בעזה ובצפון.
למעשה, מדובר בטיסה מתוכננת שהייתה בלוח הזמנים של השרה עוד לפני 7 באוקטובר, שמטרתה הרשמית הייתה חתימה על הסכמי תעופה חדשים בין ישראל לסרי לנקה, לאחר שההסכם האחרון שהושג ב-2016 בין שתי המדינות טרם נחתם סופית, על אף שקיימות טיסות בין המדינות כיום. החתימה הרשמית על ההסכם היא לבקשת ממשלת סרי לנקה.
רגב צפויה לטוס על אף שחתימה על הסכמים מסוג זה אינה מחייבת ביקור של השר הממונה במדינה עימה נחתם ההסכם. אלא שלפי גורמים במשרד התחבורה, בעוד שהמטרה הרשמית של הביקור היא כאמור חתימת הסכמי התעופה, המטרה העיקרית היא בכלל ענף התשתיות והבנייה - בשל המחסור בידיים עובדות בעקבות הסגר שהוטל על מעבר פועלים פלסטינים מיו"ש לישראל החל מ-7 באוקטובר. בעקבות כך, ייתכן שלשרה רגב יצטרפו לנסיעה בעלי תפקידים בכירים בעולם התשתיות, ובכך פמלייתה תגדל משמעותית.
2 צפייה בגלריה
פלסטינים במעבר ארז
פלסטינים במעבר ארז
פועלים פלסטינים מחכים להיכנס לישראל, ימים לפני פרוץ המלחמה. פרויקטים רבים מתעכבים בשל המחסור בידיים עובדות
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
אתמול עברה בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לייבא עובדים לענף התשתיות ממדינות אחרות, ולכן מטרתה העיקרית של השרה רגב בביקור, לפי גורמים במשרדה, היא כאמור חתימה על הסכם מעבר של עובדים זרים מסרי לנקה לישראל - כדי שיוכלו להשתלב בעבודות התשתית הרבות שמשוועות לידיים עובדות מאז פרוץ המלחמה, על רקע פרויקטים רבים שמתעכבים.
עדיין אין אישור סופי לביקור השרה בסרי לנקה, אך היא צפויה לטוס למדינה ביום רביעי הבא ולשהות בה כמה ימים. כמו כן, ל-ynet נודע כי נעשים מאמצים במשרד התחבורה להגיע לעוד יעד במהלך הנסיעה - הודו.
עוד נודע כי הוחלט כאמור שאחת המצטרפות לשרה רגב תהיה לא אחרת מאשר בתה הבכורה. לדברי גורמים בסביבתה של השרה, צירופה של הבת לא ייפול על משלמי המיסים, אלא רגב ובתה יממנו זאת בהתאם לתקשיר המנהלים המאפשר לשרה לצרף לנסיעה בן זוג או בן משפחה.