4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
השיחות בבית הנשיא יימשכו - עם מהמורה שצריך לצלוח. לפיד, נתניהו וגנץ
(צילום:עוז אביטל, יאיר שגיא)
שבוע משמעותי בשיחות בבית הנשיא: בזמן שיותר ממאה אלף יצאו הערב (שבת) להפגין ברחבי הארץ זו השבת ה-21 ברצף נגד המהפכה המשפטית, נציגי הקואליציה והאופוזיציה ימשיכו השבוע בדיונים אצל הנשיא יצחק הרצוג, כשיש אבן דרך חשובה - או מהמורה - שצריך לצלוח.
בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב קרא שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ לעזוב את שולחן הדיונים. "נכנסתם ל'הידברות' בבית הנשיא מבלי לדרוש גניזה? השתגעתם?! הפסיקו לשמש 'עלה התאנה' של הנאשם ושל ממשלת החורבן. צאו מהשיחות ודירשו 'גניזה'", אמר יעלון. "לפיד וגנץ, לא מנהלים משא ומתן על הריסת הבית עם מי שנחשפה מזימתו הדיקטטורית".
4 צפייה בגלריה
בוגי יעלון נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
בוגי יעלון נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
"לפיד וגנץ - צאו מהשיחות ודירשו 'גניזה'". יעלון בהפגנה בת"א, הערב
(צילום: מוטי קמחי)

אבל השיחות נמשכות, כשהעיניים נשואות ליום חמישי. עד אותו יום צריך יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לפרסם את הסדרי הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. אוחנה צריך לקבוע את סדרי הבחירות - עניין לפרוטוקול - ובעיקר לאפשר לחברי הכנסת להגיש מועמדים.
לפי החוק, הוא מחויב לעשות זאת שבועיים לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים. המועד האחרון שיכול להיות לבחירות בוועדה הוא 15 ביוני, ולכן יום חמישי הקרוב הוא הדד-ליין לפרסום הסדרים אלה.
4 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
יו"ר הכנסת צריך לאפשר לח"כים להגיש מועמדות לוועדה לבחירת שופטים. אוחנה ונתניהו במליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
 ועדת חוקה חוק ומשפט
 ועדת חוקה חוק ומשפט
ח"כ קארין אלהרר. ביש עתיד דורשים לבחור בה כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים
(צילום: יואב דודקביץ')
יש עתיד מסרה את עמדתה לפני השיחות, ודרשה לכנס את הוועדה עד סוף יוני ולבחור את חברת הכנסת קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה. הם הזכירו כי בממשלת בנט-לפיד התכנסה הוועדה לראשונה חמישה ימים אחרי שנבחרו חבריה.
"זו החלטה של נתניהו, לא של יריב לוין", אמרו ביש עתיד. אם באופוזיציה יתרשמו שהקואליציה מנסה לבצע תרגיל פוליטי כלשהו בנוגע לוועדה, זה עשוי להיות הטריגר לפיצוץ השיחות בבית הנשיא.