נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום (רביעי) כי מדינתו עובדת על שחרור חטופים נוספים משבי חמאס, וציין כי מטרת המלחמה הישראלית לחסל את החמאס "תדרוש שנים רבות".
1 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
"מטרת המלחמה הישראלית, חיסול חמאס, תדרוש שנים רבות". א-סיסי ומקרון בקהיר, היום
(צילום: EPA/Christophe Ena / POOL)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
בהצהרה משותפת שנשא עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בביקורו בקהיר, אמר א-סיסי: "אנחנו פועלים לבלימת המשבר בעזה ורואים ברצינות רבה את הרחבת מעגל האלימות. עקירה, הגירה או יציאה מרצועת עזה לשטח מצרים הם דבר מסוכן ביותר".
לדבריו, "היעדר אופק מדיני לפתרון המשבר הפלסטיני הוביל להחמרת המצב. אנו מבקשים למנוע כניסה קרקעית לרצועת עזה ומתריעים מפני השלכותיה. מטרת המלחמה הישראלית, חיסול חמאס, תדרוש שנים רבות. אנו פועלים לשחרר עוד משבי חמאס ולהרגיע את המצב ככל האפשר".
נשיא צרפת, שביקר אתמול בישראל והציע להקים קואליציה נגד הטרור, קרא למנוע הסלמה אזורית במזרח התיכון, ולהכניס סיוע הומניטרי לעזה באופן מיידי, ללא "מכשולים". "חיוני להביא אספקת דלק לבתי חולים", אמר מקרון, והוסיף כי בקרוב תגיע ספינה של הצי הצרפתי כדי לסייע בתמיכה לבתי החולים בעזה, ומטוס שינחת במצרים עם אספקה חיונית.
ב"פסגת השלום הבינלאומית" שהתכנסה בקהיר בשבת, אמר א-סיסי: "לא סגרנו את מעבר רפיח, אבל ישראל הפציצה אותו. סיכמנו עם הנשיא האמריקני שהמעבר יישאר פתוח. אנו עוקבים בתדהמה אחרי השתיקה של הקהילה הבינלאומית בנוגע למצור על עזה ולסבל של אזרחים. אנו קוראים לפתיחה קבועה של מעבר רפיח ולחלוקת סיוע בפיקוח האו"ם".
א-סיסי, שהתנגד לקלוט פליטים פלסטינים שברחו מבתיהם בעזה, אמר כי "הניסיון לגרום להגירתם של העזתים הוא חיסול הסוגייה הפלסטינית. פתרון הסוגייה הפלסטינית לא יהיה על חשבון מצרים. הפתרון לסוגיה הפלסטינית אינו עקירה, אלא צדק וקבלת הזכות להגדרה עצמית של הפלסטינים".