3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
שקד והנדל
(צילום:דנה קופל, קובי קואנקס )
צוותי המשא ומתן של ימינה ודרך ארץ נפגשו הלילה (בין שלישי לרביעי) לטובת מעבר על ההסכמים לריצה משותפת. בסיום השיחות הושגה הסכמה על רוב הסעיפים, והצדדים מסרו כי הם קרובים לחתימה. צפויה פגישה נוספת בהמשך היום, לקראת הכינוס הפוליטי של ימינה הערב.
מאיילת שקד ומיועז הנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל". לצד הנדל, במפלגת דרך ארץ חבר גם חבר הכנסת צבי האוזר. השניים נאלצו לעזוב את מפלגת "תקווה חדשה" אחרי שזו התחברה עם כחול לבן של בני גנץ.
3 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
מתן כהנא. מתלבט לגבי המשך דרכו
(צילום: מוטי קמחי)
כינוס הפעילים של ימינה היום יהיה הראשון מאז פרישתו של נפתלי בנט, ושקד צפויה להציג בו לראשונה את תוכניותיה למערכת הבחירות. בכנס שיתקיים בכפר המכבייה, שקד צפויה להציג ככל הנראה שם חדש למפלגה שבראשה תעמוד. השאיפה היא שפרטי ההסכם עם הנדל והאוזר ייסגרו עד אז, כדי שתוכל להציגם.
סגן שר הדתות מתן כהנא, שגם איתו שקד מנהלת שיחות אינטנסיביות, עדיין לא קרוב לסגירה ועוד מתלבט לגבי המשך דרכו.
בין המחלוקות שעמדו בין שקד לסגירת המצטרפים החדשים נמצאת אחת הסוגיות הקריטיות ביותר של מערכת הבחירות: שאלת הישיבה בממשלה שבראשה יעמוד בנימין נתניהו. בשעה שהאוזר, הנדל וכהנא שללו ישיבה תחת ראש האופוזיציה הנוכחי, שקד התעקשה שלא לפסול את האפשרות. סביב השאלה הזו התקיימו לא מעט שיחות באשר לדרך שבה יש להציג את המסר של המפלגה שתתמודד בבחירות.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
נתניהו. לא ברור אם חברי המפלגה החדשה יסכימו לשבת איתו אם יצליח להרכיב ממשלה
(צילום: מוטי קמחי)
ההערכה היא שחברי המפלגה יגיעו להסדר שאולי יהיה מעט סבוך להסבר לבוחרים: מצד אחד הם לא יפסלו ממשלה בראשות נתניהו, אך מצד שני לא יאפשרו ממשלה צרה בראשותו (כלומר, לא יהיו המנדט ה-61 שמאפשר לנתניהו להרכיב ממשלה, מ"א).
בימים האחרונים קיימה שקד התייעצויות עם שלל גורמים מקצועיים, בהם היועץ ספי שקד וצוות נוסף של יועצים שגיבשה. בפני יו"ר ימינה הוצגו בשבוע שעבר תוצאות של מחקר עומק שנועד לשרטט עבורה את הלך הרוח הציבורי ואת המחוזות שבהם ניתן יהיה לגייס תמיכה עבור מפלגה בראשותה. שקד, כמו אחרים, משדרת מסר שמסתמך בין היתר על המחקר שנעשה, ולפיו רוב בציבור הישראלי מעוניין בממשלה רחבה ולא בממשלה מהסוג שהוקמה לפני קצת יותר משנה.
קהל היעד שהוגדר ואליו תפנה שקד הוא הקהל שהלך איתה מיומה הראשון בפוליטיקה: הציונות הדתית הממלכתית, לצד ימין שאינו מזוהה עם נתניהו ומחפש בית אחר בימין. ההערכה היא שאחרי שסער חבר לגנץ ישנו קהל ימני שיחפש בית אחר, ושקד סבורה שתצליח לייצר אותו עבורו.