מערכת הגשם מאחורינו, אבל דווקא בסיומה ירד לראשונה השנה שלג מחוץ לאתר החרמון - וכמעט נגרם אסון בבאר יעקב. אמש (רביעי) קיר לבנים נפל מהקומה ה-20 בבניין בעיר. במצלמות האבטחה נראה רגע הקריסה הדרמטי.
הדיירים נכנסו לבניין לפני שלושה חודשים. אחד השכנים סיפר: "בדיוק נכנסתי הביתה ושמעתי רעש של לבנים שנפלו. זה היה חיפוי שהתנתק, כנראה מהפנטהאוז, בגלל הרוחות". עיריית באר יעקב הוזעקה לטפל באירוע. "למזלנו זה נגמר ללא פצועים", אמרו.

5 צפייה בגלריה
קיר קרס בבניין של 20 קומות בבאר יעקב
קיר קרס בבניין של 20 קומות בבאר יעקב
הלבנים שקרסו בבאר יעקב
(צילום: מור גינטי)
5 צפייה בגלריה
קיר קרס בבניין של 20 קומות בבאר יעקב
קיר קרס בבניין של 20 קומות בבאר יעקב
(צילום: מור גינטי)
ביומיים האחרונים ירדו באזורים רבים כמויות גשם מרשימות, אבל מאזן הגשמים מתחילת העונה עדיין עגום. עם זאת, הוא צפוי להשתפר בימים הקרובים. לאחר שביומיים האחרונים ירד שלג בחרמון, בשעות הערב המאוחרות החל לרדת שלג גם במג'דל שמס הסמוכה - השלג הראשון העונה מחוץ לאתר החרמון.
שיא הגשם ביומיים האחרונים ירד בשומרון ובשרון. בקרני שומרון ירדו 122 מ"מ, וגם באריאל, בקדומים ובאייל שליד כפר סבא ירדו כמויות דומות. בכפר גלעדי שבאצבע הגליל ירדו 96 מ"מ, בחרשים שבגליל העליון נמדדו 86 מ"מ ובמרום גולן שברמה - 77 מ"מ. גם בלכיש שבדרום ירדו כמויות נכבדות - 73 מ"מ בנגבה, 66 בגת שליד קיבוץ גת.


5 צפייה בגלריה
שלג ברמת הגולן
שלג ברמת הגולן
ניידת משטרה בכניסה לחרמון המושלג
(צילום: דוברות המשטרה)
בתל אביב ירדו 50 מ"מ במהלך היומיים הללו, בירושלים 44 מ"מ ובחיפה - 30 מ"מ. בצמח שבדרום הכינרת, שם חיכו לגשם כבר ימים ארוכים, נמדדו 46 מ"מ.
היום מזג האוויר יירגע. יהיה מעונן וייתכן גשם מקומי מדי פעם בצפון ובמרכז. מחר הטמפרטורות יעלו, אבל עדיין ייתכן גשם מקומי בבוקר, בעיקר בצפון ולאורך החוף. ביום שישי בלילה הגשמים יתחזקו, וילוו בברקים ורעמים.
בשבת בבוקר יהיה גשום מאוד ושלג כבד יירד בחרמון. הגשם ייפסק בשבת יחסית מהר, כבר בשעות אחר הצהריים. בהרים הגשם ייפסק בערב. ביום ראשון בבוקר הגשם החזק יחזור לצפון ושלג יירד בחרמון, ובערב הגשם יגיע גם למרכז וכנראה יישאר איתנו גם בשני ובשלישי.
5 צפייה בגלריה
גגון קרס על משאית בבקה אלגרביה
גגון קרס על משאית בבקה אלגרביה
גגון קרס על משאית בבקה אל גרביה
5 צפייה בגלריה
זרימה חזקה בנחל רבה
זרימה חזקה בנחל רבה
זרימה חזקה בנחל רבה בראש העין
(צילום: יוסי דמארי)
בניגוד ליום הראשון של פברואר, חודש ינואר היה חם ויבש מהממוצע. מסקירה של ד"ר עמוס פורת מהשירות המטאורולוגי עולה כי כמויות הגשם היו קטנות מהממוצע ובחלקים גדולים בארץ הגיעו לכמחצית מהממוצע החודשי.
בחציו הראשון של החודש היו לא מעט ימי גשם, אולם בחציו השני של החודש היתה הפוגה של כשבועיים בגשמים - עד מערכת הגשם הנוכחית. ינואר היה חם מהממוצע במידה ניכרת ומדורג שישי בסדרת המדידות מתחילת שנות ה-50. בלט במיוחד פרק חם ממושך במקביל לעצירת הגשם במחציתו השנייה של החודש.
כמויות הגשם בינואר היו קטנות ברוב חלקי הארץ. בגליל העליון, בגולן ובגליל התחתון ירדה כמחצית מהממוצע החודשי בלבד - וכך גם בעמק החולה ובכינרת. דרומה משם, מיעוט הגשמים ניכר עם 30% עד 60% מהממוצע בשומרון, ובאזור ירושלים וגוש עציון אף בצורה בולטת יותר עם 30 עד 50 מ"מ שהם כרבע עד שליש מהממוצע לינואר. גם בדרום הארץ ירד מעט גשם, וזאת בניגוד לדצמבר בו האזור הזה היה גשום. החלקים הצפון מערביים של הארץ היו גשומים יותר, בעיקר בגלל חלקו הראשון של החודש.
בשל מיעוט הגשמים בינואר הגירעון בכמויות הגשם המצטברות שהיה בסוף דצמבר גדל עוד יותר. הגירעון גדול במיוחד בגליל, בגולן ובעמק החולה שם מגיעות הכמויות המצטברות ל-40% עד 60% בלבד מהממוצע לתקופה המקבילה. המצב מעט יותר טוב במישור החוף, בשומרון ובצפון הנגב עם כמויות מצטברות של 55% עד 75% מהממוצע לתקופה המקבילה.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום
פורסם לראשונה: 22:27, 01.02.23