הרשות הפלסטינית עדיין לא גינתה את הטבח ב-7 באוקטובר, ויש בקרבה גם מי שמצדיק את המעשים: ג'יבריל רג'וב, מזכיר הוועד המרכזי של פתח ולשעבר ראש הביטחון המסכל בגדה, אמר בהתייחסו למתקפת הפתע של מחבלי חמאס כי "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא הגיע משום מקום, מה שגרם לזה הוא המשך הפשעים של הכיבוש בעזה. מה שקרה היה חלק ממלחמת הגנה מצד הפלסטינים".
2 צפייה בגלריה
ג'יבריל רג'וב
ג'יבריל רג'וב
ג'יבריל רג'וב
(צילום: AFP)
בריאיון ל-MBC Egypt, ציין רג'וב כי "הפיצוץ הבא והאלים יותר יהיה בגדה המערבית. מה שקורה בגדה המערבית, שכוללת 700 אלף מתנחלים ישראלים, הוא מצב דומה וקשור לכל ההיבטים של חיים והמקומות הקדושים, ואפילו קשור לעצי זית, בתי הספר, המסגדים והכנסיות שלנו. לכן, הפיצוץ הבא והחמור יותר יהיה עם יותר אלימות בגדה המערבית".
רג'וב, שמכהן כיום כיו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ומקיים קשרים רבים עם עמותות וארגונים שקוראים לחיים משותפים עם הישראלים, טען כי הסכם ההפוגה ברצועת עזה נטול כל ערבות או מעקב אחר. לדבריו, "אין מי שימנע כל הונאה או ניצול מצד ישראל. ההסכם הגיע בתגובה למצב של חוסר שביעות רצון ולחץ חיצוני מצד בעלות בריתה הקרובות ביותר של ישראל, כי הן לא היו מסוגלות עוד להצדיק את המשך המלחמה הזאת".
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
2 צפייה בגלריה
"הפיצוץ הבא והחמור יותר יהיה עם יותר אלימות בגדה המערבית". רג'וב
"הפיצוץ הבא והחמור יותר יהיה עם יותר אלימות בגדה המערבית". רג'וב
"הפיצוץ הבא והחמור יותר יהיה עם יותר אלימות בגדה המערבית". רג'וב
(צילום: עמית שאבי)
בנוגע לאפשרות של המשך ההפוגה, אמר רג'וב "שלא יקראו לזה 'שביתת נשק' או בכל שם אחר. אם ארבעת הימים הם לא צעד להפסקת כל מעשי האיבה והמלחמה ברצועה אחרי כל הפשעים שבוצעו על-ידי הכיבוש, אז עניין נוסף הוא פשעים נגד כל הפלסטינים עלי אדמות.
"מה שקרה בימים האחרונים בטול כרם, ג'נין, חברון ובית לחם הוא המטרה האמיתית של הכיבוש - לקבור את הזהות הלאומית הפלסטינית ולפתור את הסכסוך על-ידי חיסול הסוגיה הפלסטינית. יש גם אמירות של המצרים והירדנים, שהם הצדדים שמושפעים ביותר מהמשך הסכסוך שמאיים גם על היציבות האזורית והעולמית. הפיצוץ שאירע ב-7 באוקטובר הוא תגובה טבעית לטרור הזה, כי מי ששולט בישראל הוא מודל ניאו-נאצים".