2 צפייה בגלריה
בית חולים שערי צדק ירושלים
בית חולים שערי צדק ירושלים
בית חולים שערי צדק ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
מוחמד נמר (50) הוא העובד בבית החולים שערי צדק בירושלים החשוד באונס שתי מטופלות בעלות תפקוד נמוך. מעצרו הוארך הערב (יום ראשון) עד ליום רביעי על ידי בית המשפט המחוזי בעיר, שהתיר גם לפרסם את שמו: "קיים אינטרס ציבורי בפרסום השם, והוא הבאת התלונות לידיעת הציבור, על מנת לאפשר בחינת הגשת תלונות נוספות".
נמר נעצר בסוף השבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות מין ואונס בשתי מטופלות שעליהן השגיח מתוקף עבודתו. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד לשעות הבוקר היום ואסר את שמו בפרסום, אך הבוקר השופט ציון סהראי הורה לשחררו בקביעה כי החשד הסביר לא התחזק מאז הארכת המעצר הראשונה. "אין חולק כי החשד המיוחס למשיב הוא חמור, אך לא ניתן להתעלם מהקשיים העולים מתיק החקירה. קשיים אלו הובילו לכך שהראיות שנאספו מאז הדיון האחרון, מושכרות, כאמור, לשני כיוונים. לכל היותר ניתן לומר כי החשד הסביר נותר בעינו", כתב סהראי.
2 צפייה בגלריה
מוחמד נמר
מוחמד נמר
מוחמד נמר
משטרת ירושלים הגישה ערר על החלטה זו לבית המשפט המחוזי, וזה הורה כאמור להאריך את מעצרו של נמר עד ליום רביעי, והסיר את צו איסור הפרסום על שמו. "המעשים המיוחסים למשיב מקימים עילת מעצר של מסוכנות, ואכן לאחר שעיינתי בפעולות החקירה שמבקשת המשרה להשלים, מצאתי כי קם חשש כזה. לא מצאתי כי ניתן להסתפק בשלב זה בחלופת המעצר שאליה שוחרר המשיב בהחלטת בית משפט קמא", כתבה השופטת מיכל שרביט.
עוד ציינה השופטת כי היא מתירה את שמו של החשוד לפרסום והופכת את החלטת בית משפט השלום: "בשים לב לראיות הנוספות שהוצגו לפניי, אני מוצאת שהחשד הסביר כן התחזק, ומכל מקום, לא מצאתי שהמשיב עמד בנטל להוכיח את הנדרש לצורך מניעת פרסום שמו. המשיב ככלל לא טען לנזק חמור, כזה החורג מהנזק מעצם קשירתו בחקירה פלילית. מעבר לכך, בעניינו קיים אינטרס ציבורי בפרסום השם, והוא הבאת התלונות לידיעת הציבור על מנת לאפשר בחינת הגשת תלונות נוספות נגד המשיב. אינטרס ציבורי זה אף הוא מכריע את הכף אל עבר פרסום השם".