שלוש שנים אחרי שהילד סולימן נאיף ג'בארין בן התשע נמחץ למוות תחת ענף עץ שקרס עליו בפארק השעשועים ב"אקשן פארק", בעל הפארק עומד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות. למרות שהמשטרה העריכה תחילה שמדובר באסון שלא ניתן היה למנוע - בפרקליטות קובעים כי הפארק פעל מאז הקמתו ללא רישיון עסק, וכי לא בוצעו בו סקרי בטיחות לעצים, שיכולים היו למנוע את האסון.
הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום כנגד מנהל הפארק, אמיר שאול (56) ממושב לכיש. כתב האישום מייחס לשאול עבירות של גרימת מוות ברשלנות, קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים ועבירות נוספות. מכתב האישום עולה כי מאז שהקים את "אקשן פארק" בשנת 1995, שאול הפעיל וניהל אותו במשך 24 שנים ללא רישיון עסק, עד לתאונה שבה נהרג סולימן.
2 צפייה בגלריה
העץ שקרס
העץ שקרס
הענף שקרס על פינת הישיבה שבה ישבו סולימן וחבריו
2 צפייה בגלריה
סולימן נאיף ג'בארין
סולימן נאיף ג'בארין
סולימן בן ה-9 שנהרג בפארק
(צילום: PANET)
עוד נטען כי במהלך השנים שאול זייף מסמכים שהציג כרישיון העסק עבור הפארק, וכן כי לא ביצע פעולות תחזוקה ובטיחות שגרתיות ומחויבות על פי החוק, כמו סקרי בטיחות לעצים ובדיקות בטיחות שנתיות, חרף התרעות מגורמי מקצוע.
בכתב האישום נטען כי בחודש מאי 2019, האחראית על הקייטנות במועצה האזורית אל קסום שבנגב תיאמה ביקורים ב"אקשן פארק" עבור ארבע קייטנות, לאחר שנמסר לבקשתה רישיון עסק עבור הפארק, שהיה בעצם היתר מזויף שהועבר אליה בידיעתו ובהסכמתו של שאול. הקייטנה של סולימן בן ה-9 ביקרה בפארק בתאריך 17 ביולי, 2019. במהלך הביקור, סולימן ישב יחד עם חבריו בפינת ישיבה, כאשר ענף כבד של עץ אקליפטוס, בקוטר 31 סנטימטרים ובאורך 19 מטרים, נפל ומחץ אותו למוות.
מדריך הקייטנה סיפר ל-ynet לאחר התאונה: "הגענו באוטובוס. הילדים ירדו ורצו בהתרגשות. ביקשנו מהם להתכנס בצל. סולימן רץ ראשון והתיישב, ופתאום הענף החל להתעקם וליפול. אחד הילדים צעק לעברו שיזוז משם אבל הוא לא הספיק לברוח".
כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין פנינה לוי, מייחס לשאול עבירות של גרם מוות ברשלנות, חובת הממונה על דבר שיש בו סכנה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, עיסוק ללא רישיון או היתר, וקיום אסיפה קבועה במקום מסוכן וללא רישיון.