בסריקות אחר מחבלים בשכונת שג'אעיה בעזה, מצאו לוחמי חטיבת השריון 188 מאות אמצעי לחימה ובהם פצמ"רים וטילי RPG - וגם את ג'יפ ההאמר הצבאי שמחבלי כוח נוחבה של חמאס גנבו ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר.
הג'יפ, שבאחד התיעודים מיום פתיחת המלחמה נראו עליו עשרות עזתים חוגגים, נמצא במצב תקין יחסית והוחזר לשטח ישראל - ישירות למוצב שממנו נגנב ביום הטבח.

4 צפייה בגלריה
האמל"ח שמצאו לוחמי השריון ברצועת עזה
האמל"ח שמצאו לוחמי השריון ברצועת עזה
ההאמר הגנוב, לאחר שאותר
4 צפייה בגלריה
ג'יפ האמר צה"לי שנגנב על ידי מחבלי חמאס מנחל עוז בפלישה בשבעה באוקטובר
ג'יפ האמר צה"לי שנגנב על ידי מחבלי חמאס מנחל עוז בפלישה בשבעה באוקטובר
העזתים החוגגים על ההאמר, ב-7 באוקטובר
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
הן בשג'אעיה והן בג'באליה נכנעו מחבלים רבים ומסרו את נשקם וציודם לכוחות צה"ל. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר כי "מתוך החקירות של המחבלים והמפקדים שנכנעו בשטח עולה כי הנהגת חמאס ובראשה יחיא סינוואר מתכחשת למציאות, אף על פי שהיא מעודכנת בפרטים. הפעילים מתלוננים שהנהגת חמאס מנותקת מהמצב הקשה שהם נמצאים בו בשטח".
לדברי הגרי, "רווחת התחושה שלהנהגת חמאס שבמנהרות לא אכפת מהציבור העזתי שמעל הקרקע. זה מדאיג גם את הפעילים הצבאיים של חמאס. המודיעין העולה מהחקירות מייצר עוד מטרות ובכך מסייע לנו בפעילות המבצעית".
4 צפייה בגלריה
האמל"ח שמצאו לוחמי השריון ברצועת עזה
האמל"ח שמצאו לוחמי השריון ברצועת עזה
אמצעי הלחימה שמצאו לוחמי השריון בשג'אעיה



שר הביטחון, יואב גלנט נכנס היום לצפון הרצועה, נפגש עם מפקדים ולוחמים מגדוד המילואים 969 של אוגדת עזה הפועלים באזור בית חאנון ואמר: "יש הצלחות מאוד גדולות נגד החמאס, ויש לזה ביטויים מאוד מובהקים – אלפי מחבלים הרוגים, מאות מפקדים ברמות השונות, ממח"טים ומטה, ואנחנו גם נגיע לצמרת ההנהגה של הארגון הזה. ותשתיות – מנהרות, תשתיות אמל"ח, מחסני תחמושת, הוציאו מפה מאות מחשבים עם חומר מודיעיני, וכמובן חדרי קשר וחמ"לים".
"המכונה הזאת נוסעת, היא מכרסמת את עזה, היא מכרסמת את חמאס, אבל זה לוקח זמן, והיעדים שלנו הם מאוד ברורים – אנחנו מתכוונים לחסל את ארגון החמאס", הוסיף גלנט. "מה שמבדיל בין ההישג מול כל גדוד ברצועה לבין חיסולו מותנה רק בדבר אחד – במה צה"ל יעשה. נשאר רק דבר אחד – צה"ל יפעל או לא יפעל? אם הוא יפעל התוצאה ברורה ומי שרוצה דוגמאות יילך לבית חאנון ויראה, יילך לשאטי ויראה".