3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמל''ח ביו''ש
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמל''ח ביו''ש
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמצעי לחימה ביו''ש
(צילום: דובר צה"ל)
דיון היערכות מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד וראשי מערכת הביטחון, התקיים הבוקר (שלישי) בנוגע להיערכות הביטחונית לקראת חגי תשרי. בדיון הוצגו לראש הממשלה כ-70 התרעות קונקרטיות לביצוע פיגועים בשטחי ישראל במהלך החגים. במערכת הביטחון רושמים שיא במספר ההתרעות לניסיונות פיגועים בחודשים האחרונים שרק הולכות ומתגברות לקראת חגי תשרי. "זו תקופה סמלית שמטבע הדברים ארגוני הטרור מחפשים לבצע בה פיגועי ראווה", אמר ל-ynet בכיר במשטרה.
בכיר במערכת הביטחון הוסיף עוד בשיחה עם ynet כי בשונה משנים קודמות, שבהן העדיפו לא להתסיס את השטח, במערכת הביטחון ימשיכו בפעילויות מעצרים גם במהלך החגים והן ואף יתגברו. במערכת הביטחון מסבירים כי התקופה הנפיצה אינה יכולה לאפשר את הפריבילגיה של הורדת הרגל מהגז בכל הנוגע לפעילות ומעצרים של חשודים בטרור.

במשטרה מתכננים פריסת שיא של כעשרים אלף שוטרים שיוצבו בכל רחבי הארץ עם מיקוד באזור ירושלים ויהודה ושומרון. רמת הכוננות בחגים צפויה לעלות לרמה אחת לפני רמת האיום הגבוהה ביותר.
דוברו של מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, סנ"צ ברוך הוניג, התייחס הבוקר ברדיו ynet בתוכנית "הפליליסט" עם לירן לוי לעניין ההתרעות לפיגועים בחגים. "ראינו את הסיכול המאוד מוצלח של הפיגוע בת"א רק לפני שבוע וחצי, על ידי שני שוטרי ימ"ס שבדקו חשוד באקראיות ועצרו מחבל".

3 צפייה בגלריה
שובר גלים - לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 22 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
שובר גלים - לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 22 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
לוחמים בפעילות ביהודה ושומרון
(צילום: דובר צה"ל)
לדבריו, שני השוטרים האלה היו חלק מהכוחות שהוזרמו לשטח במסגרת הערכת מצב לקראת החגים. "החגים האלה הם בסימן של הרבה מאוד התרעות, של כוננות מאוד גבוהה של משטרת ישראל ואני מאמין שההיערכות הזאת תמשיך איתנו עד ליום הבחירות".

רצף פיגועים, מעצרים בהכוונת שב"כ ותגבור קו התפר

בתקופה האחרונה יש עלייה חדה בטרור ביהודה ושומרון, וחשש מאינתיפאדה חדשה. בשלושת השבועות האחרונים נרשמו תשעה פיגועים ברחבי יהודה ושומרון, עם מספר נוסף של סיכולים.
3 צפייה בגלריה
מעצר חשודים
מעצר חשודים
המחבל והנשק שנתפס ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)
ביום שישי שעבר נפצע לוחם צה"ל בן 19 באורח בינוני בפיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע. המחבל חוסל בירי, ובעקבות האירוע כביש 60 נחסם בכיכר בית ענון לכיוון צומת גוש עציון למשך כחצי שעה, ובמקום החלו להתפתח הפרות סדר. הפיגוע הקשה ביותר שנרשם בגל הטרור האחרון הוא הפיגוע בבקעת הירדן, שהתרחש ביום ראשון שעבר. שני בני אדם נפצעו באורח קשה ובינוני מירי שנפתח לעבר אוטובוס שהסיע חיילים בכביש 578 בבקעת הירדן, ליד בקעות. שישה מהפצועים היו חיילים ואחד נוסף היה הנהג. שניים מהמחבלים שפתחו באש נתפסו במקום, והתנהל מצוד אחר המחבל השלישי שהצליח לברוח.
עוד באותו היום, שעות לאחר הפיגוע החריג, נרשם פיגוע ירי נוסף. ארבעה חיילים נפצעו מרסיסים כתוצאה מירי שנפתח לעבר העמדה שבה שהו, סמוך לנווה צוף שבבנימין. שלושה נפצעו באורח קל, והרביעי נפצע באורח קל עד בינוני. בשבוע שעבר צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב עצר בכיכר השעון ביפו שוהה בלתי חוקי משכם, שבתיקו נתפסו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה. המחבל, מוחמד מינאוי, אמר בתחקור הראשוני לשוטרים: "באתי לבצע פיגוע במקום עם הרבה אנשים בת"א".
במהלך השבועות האחרונים בוצעו עשרות מעצרים בלב מחנות הפליטים והקסבות של פעילי הטרור כחלק מ"סגירות מעגל" מהירות שחלקן טרם הותרות לפרסום. לפי גורמי הביטחון, יותר מ-240 פיגועים משמעותיים במתווה של ירי, התאבדות, מטעני חבלה ואף חטיפה סוכלו מתחילת השנה.