לראשונה בכהונתו כראש ממשלה, הגיע הבוקר (שלישי) נפתלי בנט להתיישבויות ביהודה ושומרון, וביקר ביישוב אלקנה שבשומרון. בכניסה ליישוב חיכו לבנט עשרות מפגינים שמחו נגד הממשלה והעומד בראשה וקראו לו להתפטר. בנט ביקר מוקדם יותר בחטיבה מרחבית אפרים וקיים שם הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל ומפקד פיקוד המרכז.
בנט שהגיע במסוק לאלקנה, נפגש עם ראש המועצה המקומית אלקנה אסף מינצר ועם ותיקי היישוב. בנט התייחס לגל הטרור ואמר כי הממשלה לא תפסיק לפעול עד שתתגבר עליו. "מול האלימות של האויב התשובה הציונית תמיד הייתה התיישבות, ביטחון ועלייה - ואת זה אנחנו עושים", אמר בנט.
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט בביקור בחטמ"ר אפרים
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד נפתלי בנט באלקנה
הפגנה נגד נפתלי בנט באלקנה
ההפגנה נגד נפתלי בנט באלקנה
(צילום: מחאת הקו האדום)
"רק הלילה הכוחות ביצעו 18 מעצרים של מבוקשים, ושני חיילי מילואים סיכלו פיגוע טרור", הוסיף בנט. "ממשלת ישראל מעניקה גיבוי וחופש פעולה מלא לכוחות צה״ל, משטרה ומג"ב בכל מקום: בירושלים, ביהודה ושומרון ובשאר הארץ. נמשיך להגיע למחבלים במיטה שלהם בלילה, כדי למנוע את הגעתם לרחובות ישראל. לא נפסיק עד שנתגבר על הטרור - יחד".
המפגינים בכניסה ליישוב ובמוקדים נוספים בו קראו בין היתר "בנט תתפטר, לא רוצים אותך יותר" והחזיקו שלטים עליהם נכתב: "ישראל בסכנה", "רוצים מדינה יהודית", "ההתיישבות אינה 'השתמש וזרוק'" ו"בנט רע ליהודים" - על משקל הססמה "ביבי טוב ליהודים" מבחירות 1996. החל מאתמול עם היוודע דבר הגעתו של בנט לאלקנה, החלו פעילים של ארגוני ימין לארגן הפגנות ביישוב על מנת למנוע מבנט להגיע.

5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ושילה הר שושנים
נפתלי בנט ושילה הר שושנים
בנט, שילה הר שושנים וחולצת המירוץ לזכר בנו
באלקנה התקבל בנט בצאתו מהרכב על ידי ראש המועצה ועל ידי שילה הר שושנים, אביו של יואב הר שושנים ז״ל שנהרג בלבנון בשנות ה-90. שילה העניק לבנט חולצה ממירוץ הר שושנים המתקיים מדי שנה לזכר בנו. בהגיעו למקום אמר בנט כי "אעשה כל מאמץ להחזיק ביחד. אף אחד לא מודר חוץ ממי שמדיר את עצמו. מי שלא רוצה לבוא לממשלה אני לא יכול לכפות עליו". הוא הוסיף כי "כששואלים אותי מה העת, עת לאחדות. הצורך הגדול ביותר לעם ישראל היום הוא אחדות".
לפני הביקור באלקנה קיים בנט הערכת מצב בחטיבה המרחבית אפרים ביהודה ושומרון, יחד עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד המרכז ובכירים נוספים. תחילה קיים ראש הממשלה הערכת מצב מבצעית ולאחר מכן קיבל סקירה על הפעילות לסיכול הטרור בחטיבת אפרים בפרט, וביהודה ושומרון בכלל.
"ההנחיה היא ברורה - לפגוע במחבלים בכל מקום שבו נמצאים, עם כל סוגי האמל"ח", אמר בנט. "אנחנו נותנים את כל הגב לצה"ל ולמשטרת ישראל לפגוע בכל מחבל - בירושלים, ביהודה ושומרון, ובכל מקום אחר בארץ. מי שמרים יד על אזרח ישראל או חייל צה"ל - דמו בראשו".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"אף אחד לא מודר חוץ ממי שמדיר את עצמו. יש צורך באחדות". בנט במהלך הביקור היום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הבוקר, שעות ספורות לפני ביקור בנט בשומרון, ניסה מחבל לדקור שני לוחמים ונורה על-ידם בעמדה שסמוכה לכיכר חטיבת שומרון. מצבו בינוני, הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ואין נפגעים בתקרית מלבדו. כוחות רבים הגיעו לעמדה, שממוקמת סמוך לכניסה לשכם, והחלו בתחקיר המקרה שתועד. מצה"ל נמסר כי "מחבל חמוש בסכין החל לרוץ לעבר החיילים שמאבטחים במרחב, הלוחמים הגיבו בירי. אין נפגעים לכוחותינו, המחבל נוטרל".
זהו ניסיון הפיגוע השני שסוכל במרכז השומרון, גזרת שכם, תוך 30 שעות. בלילה שבין ראשון לשני, נזכיר, סוכל ניסיון פיגוע באמצעות גרזן בצומת תפוח. השוטר שסיכל את הפיגוע, רס"ב דוד וולודין, סיפר כי איתר את המחבל בתוך רכב, בעודו חמוש בגרזן וכשבכליו מכתב התאבדות שמצביע על כוונה לבצע פיגוע. מחקירת המשטרה עלה כי הוא הסתובב במשך כשעה וחיפש ישראלים שעומדים לבדם כדי לפגוע בהם עם הגרזן שהיה ברשותו.