חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ושר האנרגיה ישראל כץ אמר הערב (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי ישראל אינה מבקשת הפסקת אש, ולא מתכוונת להיענות לדרישות הג'יהאד האיסלאמי, ובהן הפסקת הסיכולים הממוקדים. "ישראל לא תוותר על זכותה. זכותנו לבצע סיכולים מול כל מטרה מאיימת. לא יהיה הסכם מול הג'יהאד, אלא אם יירתע ויפסיק ירי. לא נסכים לאף אחת מהדרישות שלו – וגם מצעד הדגלים יצעד במסלולו. אף אחד לא ירתיע אותנו", אמר כץ.
הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכה. פוגעים בתשתיות הג'יהאד ובמערכות, אבל עדיין יש כאן ירי. אנחנו נמשיך לפגוע – הן במערכות והן בראשי המחבלים. נבצע סיכולים ממוקדים בכל מקרה שבו המודיעין והיכולת המבצעית יאפשרו כדי לעגן את המשוואה שנוצרה כאן – ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, בין אם בשדרות ובין אם בתל אביב".
2 צפייה בגלריה
 ישראל כץ
 ישראל כץ
השר ישראל כץ. "לא נוותר על המשוואה שנוצרה"
(צילום: EPA)
השיגור לרחובות שבו נהרג אדם הרחיק אותנו מהפסקת אש? "כל מקרה כזה מחייב עוד תגובה, כמו שכל פגיעה וסיכולים ממוקדים הם בוודאי יוצרים עוד התרחשות. בסופו של דבר, אנחנו לא יכולים לוותר על אותה משוואה שיצרנו כאן. יש כאן מסר מהצפון ועד הדרום. מסתבר שההרתעה עובדת, גם אם באו ואמרו שמקימים חזית שכולם ערבים אחד לשני ואם יפגעו באחד אז כאילו יפגעו בכולם (אחדות הזירות – א"ל). אין הוכחות שאין חזית מאוחדת כי הירי יכול להתרחב וגורמים נוספים יכולים להצטרף, אבל כרגע זה מחזק הרתעה".
עוד סיכול ממוקד עומד על הפרק אחרי המקרה הטרגי ברחובות? "צה"ל וכל גורמי המודיעין פועלים כל הזמן לאתר עוד מטרות של תשתיות ונשק ולאתר את מפקדי הג'יהאד האיסלאמי על מנת לסכל אותם. יש כאן פעילות בלתי פוסקת. כשמאתרים או מפקד או חוליה שמבקשת לירות טיל נ"ט - מיד פוגעים בהם. הדבר הזה מתבצע באופן קבוע".
2 צפייה בגלריה
ירי מרצועת עזה
ירי מרצועת עזה
שיגורים מעזה. "כשמאתרים מפקד, או חוליית נ"ט - מיד פוגעים"
(צילום: AFP)
מה להערכתך יביא לסיום הסבב? "רק שבירה של הגורמים האלה שמבינים שהם ישלמו מחיר גבוה יותר ויותר. גם בתשתיות לחימה וגם בראשם. הדבר שהכי מרתיע אותם זה הסיכול הממוקד, כי האנשים האלה לא אכפת להם מבני העם שלהם בעזה - לא מבחינה כלכלית ולא מחייהם. לא במקרה הם דורשים (לעצור – א"ל) את הסיכולים הממוקדים, כי הראש שלהם זה הדבר היחיד שאכפת להם ממנו. לכן, להגביר את הלחץ המודיעיני והביטחוני זה הדבר שיכול לזרז את סיום המערכה".