מוחמד סבאענה בן ה-29 נורה למוות הלילה (בין שני לשלישי) במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בג'נין, בזמן הריסת ביתו של המחבל רעד חאזם, שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. סבאענה, שמזוהה כאיש הג'יהאד האיסלאמי, נורה בזמן שתיעד את חילופי האש בטיקטוק - ושידר אותם בשידור ישיר. בתיעוד בפתח הכתבה ניתן לראות את הרגעים אחרי שנורה, וחבריו קוראים לאמבולנס.
3 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון
פעילות כוחות הביטחון
כוחות הביטחון בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
מוחמד סבאענה
מוחמד סבאענה
מוחמד סבאענה
3 צפייה בגלריה
בית המחבל ההרוס בג'נין
בית המחבל ההרוס בג'נין
בית המחבל ההרוס בג'נין
(צילום: רויטרס)
בשידור צפו אלפי בני אדם, ואחרי מותו של סבאענה נפוצו תמונות שלו עם נשק. בצה"ל אומרים שהכוחות במקום ירו לעבר חמושים שפתחו לעברם באש, וזוהתה פגיעה. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. עודיי נעאסה, תושב ג'נין, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עמד ברחוב ליד סבאענה. "הוא צילם על אופנוע ונפל אל הקרקע. הם ירו בו", הוא סיפר.
בפעולה השתתפו כוחות של חיל ההנדסה וסיירת נחל, וכן יחידת המסתערבים של מג"ב. הלוחמים המשיכו בביצוע ההריסה למרות האלימות שהופנתה כלפיהם. צה"ל נערך לכך מראש, ונכנס לג'נין עם כוחות רבים, קרוב לארבעה חודשים אחרי שתלה את צו ההריסה על בית המחבל מדיזנגוף.
בפיגוע ברחוב דינזגוף, שהתרחש ב-7 באפריל האחרון, נרצחו בבר האילקה שלושה בני אדם ושישה נוספים נפצעו, כאשר חאזם פתח בירי על המבלים בבר. חאזם חוסל ביפו בבוקר שלאחר הפיגוע, על ידי שני לוחמי היחידה המבצעית של שירות הביטחון הכללי. הנרצחים בפיגוע היו חברי הילדות איתם מגיני ותומר מורד וברק לופן, חותר קיאקים בינלאומי לשעבר.