הילה מורג, עלמה טל וסופי בראבו, בנות 11, הגיעו לגן החבלים בשכונת כרמליה בחיפה - וברגע אחד נקלעו למפגש לא מתוכנן ומאיים עם חזירת בר. הילדות נבהלו וברחו, ובינתיים החזירה אכלה את התיק של הילה שהכיל בין היתר משלוח מנות, בגדים, מברשת שיניים ושטר על סך 50 שקל. "קצת מלחיץ עכשיו לחזור לגן הזה", אמרה הבוקר (חמישי) הילה בריאיון לאולפן ynet.
בחיפה כבר רגילים בשנים האחרונות לנוכחות של חזירי הבר בנוף העירוני. לעיתים, המפגש עם חיות הפרא מסתיים באופן רע ומר. כך קרה גם להילה, עלמה וסופי אתמול. בעיריית חיפה אומרים כי באזור שבו אירעה התקרית מתקיימת האכלה לא מבוקרת של שכנים שמושכת את חזירי הבר למקום, אבל טענה זו לא יכולה להרגיע הורים שחוששים מפגיעה בילדיהם.
2 צפייה בגלריה
החזירה בגן החבלים בחיפה
החזירה בגן החבלים בחיפה
החזירה בגן החבלים בחיפה
2 צפייה בגלריה
הילה מורג
הילה מורג
"קצת מלחיץ לחזור לגן הזה". הילה מורג
"שיחקנו בגן ופתאום הילה תופסת אותי ביד וקוראת בשם שלי, ואז ראינו אותה באה משום מקום", סיפרה עלמה. "אי אפשר לתאר את ההרגשה מרוב פחד. בעצם אתה לא יודע מה לעשות, עד עכשיו לא יצא לנו להיתקל במקרה כזה ממש. אנחנו מאמינות שהיא חיפשה את משלוח המנות".
הילה: "היא לא השאירה כלום. היא אכלה את הבגדים, מברשת שיניים וכמובן את התיק. עד היום לא שמעתי על משהו כל כך קיצוני כמו מה שקרה לנו, לפחות לא מהחברות הקרובות שלי. זה מעצבן". עלמה: "זה מעצבן, כי בעצם אף אחד לא חושב לעשות משהו מול משהו כל כך קיצוני. אני חס וחלילה לא מאשימה מישהו ספציפי, אבל פשוט צריך איכשהו להרחיק אותם".
- עלמה, אתן חוששות לחזור לגן? "כן, אני לא חושבת שנחזור לשם בשבועות הקרובים כי זאת בעצם אותה חזירה שמגיעה לשם כל יום. נפגשנו עם מישהו שניסה להרחיק אותה. הוא סיפר שהוא רואה אותה מהמרפסת כל יום".
בעיריית חיפה אמרו אתמול: "העירייה פועלת להרחקת חזירי הבר מכלל שכונות העיר ובפרט בקרבת בתי הספר. במהלך הימים האחרונים נעשות פעולות משמעותיות להרחקת הפרטים הסוררים במסלול ההליכה המדובר. חשוב לציין כי בבית ספר הרצל מתקיימת האכלה לא מבוקרת של שכנים, הגורמת למשיכת חזירי הבר אל עוברי אורח ולרכישת דפוסי התנהגות של התקרבות ולקיחת מזון".