בניו יורק נערך היום (חמישי) כינוס חירום של עצרת האו"ם בנושא המלחמה בין ישראל לחמאס. עם תחילת הכנס, חילקו אנשי משלחת ישראל לנוכחים באולם דפים עם קוד QR לסריקה שהפנה לצפייה בסרטוני הזוועות מהטבח ב-7 באוקטובר. השגריר באו"ם גלעד ארדן הציג בין היתר סרטון שבו נראה מחבל חמאס עורף את ראשו של אחד מ-1,400 הקורבנות, ואמר: "זה לא אושוויץ, זה חמאס. אנחנו נלחמים מול מפלצות".
4 צפייה בגלריה
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
"זה לא אושוויץ, זה חמאס". ארדן באו"ם
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25
הכינוס יימשך יומיים, ומחר תתקיים בו הצבעה על החלטה אנטי-ישראלית שהוגשה על ידי ירדן ואינה מזכירה או מגנה כלל את חמאס. "דמיינו לעצמכם יום שמשי, מוזיקה באוויר, שעת בוקר מוקדמת בוקר שבת, חג שמחת תורה. ואז ברגע גן העדן הזה הפך לגיהינום", תיאר ארדן, "אלפי מרגמות ורקטות של חמאס נורו ללא הבחנה, ומחבלים ברבריים ואכזריים של חמאס פלשו לישראל במטרה לרצוח בפראות כל יצור חי שהם יתקלו בו. זו הייתה מתקפה מתוכננת היטב, מכוונת, של רוצחים נאצים ששחטו אנשים במיטותיהם".
השגריר סיפר את סיפורה של עמית מן, פרמדיקית מד"א בת 22, שהתגוררה בקיבוץ בארי - והציג את תמונתה המזעזעת של גופתה שנמצאה שרופה - לאחר שטיפלה בפצועים. "נשתמש בכל אמצעי שעומד לרשותנו לחסל את חמאס לא בשביל נקמה, אלא כדי להבטיח שזוועות כאלה לא יתרחשו שוב. העולם התעלם מבניית יכולות הטרור של חמאס וקיבל מציאות אבסורדית. הבנו ששום דבר לא ישנה את האופי של חמאס, האו"ם ניסה, רבים מכם ניסו. אבל כולם נכשלו ואתם יודעים למה? כי שום דבר לא יכול לשנות אידאולוגיית רצח עם".

4 צפייה בגלריה
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
חמאס אפילו לא הוזכר בהחלטת האו"ם. "זה סרטן, נסיר אותו"
(צילום: Eduardo Munoz Alvarez/Getty Images/AFP)
4 צפייה בגלריה
הלווייתה של עמית מן ז"ל
הלווייתה של עמית מן ז"ל
הלווייתה של עמית מן. ארדן: "נעשה הכול כדי שהזוועות לא יחזרו"
(צילום: גיל נחושתן)
הוא הבהיר: "יש פתרון אחד לטיפול בסרטן - והוא הסרתו. החמאס בונה עליכם, הם יודעים שגם אחרי הטבח, האו"ם יעמוד לצידם וימנע מישראל להגן על עצמה". ארדן התייחס לסוגיית השבת החטופים המוחזקים בשבי החמאס כבר 20 ימים ואמר כי "ישראל במשימה להציל את החטופים וגם להציל את תושבי עזה. ראיתם מה חמאס עשה בישראל, אני לא רוצה לחשוב מה עוברים החטופים שנמצאים בידי המחבלים הנאצים בעודנו מדברים".
בנאום, שהסתיים בדקת דומייה, ארדן תיאר רק חלק מהזוועות ואמר כי "עברו 20 יום וישראל עדיין סופרת את מתיה. לקח שבועות לאסוף את כל הגופות. יש גופות שנשרפו והפכו לחתיכות פחם - כמעט בלתי אפשרי לזהות אותן. נשים בכל הגילאים, מסבתות ועד ילדות קטנות, נאנסו באכזריות כל כך עד שגופותיהן נמצאו כשהאגן שלהן שבור. פרמדיק דיווח כי הוא נכנס לחדר השינה של נערה מתבגרת ומצא אותה שוכבת על בטנה, זרע על גבה וחור כדור בראשה. היא נאנסה לאחר שנרצחה. אינספור גופות שרופות נמצאו עם אפר בקנה הנשימה, כלומר הם עדיין היו בחיים כשהמחבלים שרפו אותם".
4 צפייה בגלריה
חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ איראן נאום העצרת הכללית של ה או"ם
חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ איראן נאום העצרת הכללית של ה או"ם
הציע לשחרר את החטופים בעזה - לטהרן. שר החוץ של איראן
(צילום: REUTERS/Mike Segar)
הוא ציין בפני נציגי האו"ם: "אבל מי שניסח את ההחלטה הבזויה הזו, שקוראת להפסקת אש, ומי שיזם את מושב החירום המטורף הזה אפילו לא טרח לציין את חמאס. שלא לדבר על לגנות אותו. כשקוראים את ההחלטה הזו, נראה שחמאס 'נעדר'. למה אתם לא מאוחדים בקריאה לחמאס להניח את נשקו? אם מנסחי ההחלטה רוצים שלום ופתרון מיידי - מדוע הם לא דורשים את זה מחמאס? ההחלטה היא עלבון לאינטליגנציה שלכם ומקומה היחיד הוא בפח האשפה של ההיסטוריה".
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן העלה הצעה צינית באו"ם וטען כי "חמאס מוכן לשחרר את החטופים לטהרן. אנו מוכנים לשחק את תפקידנו יחד עם קטאר וטורקיה. מטבע הדברים הדבר יבוא יחד עם 6,000 השבויים הפלסטינים (האסירים הביטחוניים - א"א) בישראל".
ארדן השיב לו: "על דמו דמם של אלפי אזרחים איראנים, אוקראינים, ואזרחי איחוד האמירויות. איראן היא מדינת הטרור מספר 1 בעולם. זה טבעי לגמרי ששר החוץ של המשטר הברוטאלי יהיה הדובר כאן. המשטר הנאצי שקורא להשמדת ישראל עומד לצד החמאס שמחזיק באותה אידיאולוגיה וקורא להשמדתנו. לפני כמה ימים הוא דיבר עם מנהיגי החמאס והג'יאהד ושיבח אותם על הטבח והיום הוא כאן כדי למלא את אוזניכם עם רעל".