בית משפט השלום בעכו האריך הלילה (בין שני לשלישי) את מעצרם של אשת ראש עיר מהצפון ושל קצין משטרה לשעבר, העובד כיום כחוקר פרטי שאותו שכרה אשת ראש העיר, החשודים במעורבות בסחיטה באיומים של איש עסקים ופעיל ציבור שידוע כמתנגד לראש העיר ומועמד עתידי לראשות העיר מולו. מלבדם הוארך מעצרו של חשוד נוסף.
מעצרה של אשת ראש העיר הוארך עד השעה 18:00 היום, אז היא צפויה להשתחרר למעצר בית במרכז הארץ בפיקוח ובערבות כספית. מעצרו של קצין המשטרה לשעבר והחוקר הפרטי בהווה הוארך עד מחר. שמם עדיין אסור בפרסום על פי החלטת בית המשפט. שני חשודים נוספים שנעצרו אתמול שוחררו בתנאים מגבילים.
1 צפייה בגלריה
אחת החשודות בהארכת מעצרה
אחת החשודות בהארכת מעצרה
אחת מהחשודות בהארכת המעצר, הלילה
(צילום: גיל נחושתן)
במשטרה תכננו לשחרר את החשודים לביתם בתנאים מגבילים בתום החקירה, אלא שלטענת המשטרה, התפתחות שאירעה אמש הביאה לבקשה להאריך את מעצרם. מהמשטרה נמסר כי החקירה הסמויה, שהתנהלה ביאח"ה במהלך החודשים האחרונים, עברה אתמול לשלב הגלוי. על פי החשד, שניים מהחשודים, קציני משטרה לשעבר וכיום חוקרים פרטיים, צילמו את איש העסקים יושב בקזינו בחו"ל, מחובק עם נשים ומנשק נשים.
לאחר מכן, הם חשודים שאיימו על איש העסקים שאם לא יחדל מעיסוקו ומעורבותו בפוליטיקה המקומית ולא יסיר מועמדתו לראשות העיר - ישלחו לאשתו את התמונות. בהמשך, לפי המשטרה, האיום אף מומש ותמונות נשלחו גם לחבר הכנסת אלי כהן מהליכוד אשר נחשב למקורב לאיש העסקים שנסחט לכאורה.
במהלך הפעילות אתמול בבוקר בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, והמשטרה נמסר כי נתפסו מוצגים לצורכי חקירה. "במסגרת החקירה נגבו עדויות וצפויים להיחקר מעורבים נוספים", נמסר עוד. "החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, המייצגים את אשת ראש העיר, מסרו בתגובה: "מדובר בפרשיה מסובכת. דווקא מרשתי היא זאת שאוימה ונסחטה. המעקבים היו אחריה וכדי לנקות את עצמו פנה אותו אדם למשטרה להגיש תלונה ולהסית את בית המשפט הנכבד, שהבין והורה לשחררה".
עורכי הדין דורון נוי, יהלי שפרלינג ושחר חצרו, המייצגים את הקצין לשעבר, מסרו בתגובה: "מרשינו שיתף פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה, וטען כי לא דבק רבב במעשיו. לא בכדי הורה בית המשפט כי הוא ישוחרר לביתו כבר מחר".