מאז תחילת המלחמה, מחבלי חמאס העצורים חושפים בחקירותיהם את השיטות האכזריות והלא-אנושיות של ארגון הטרור הפלסטיני. רק לפני מספר ימים למשל מנהל בית החולים כמאל עדואן שבג'באליה הודה כי חמאס משתמש בו כמתקן צבאי. היום (שישי) חשפה יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים בחשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר) תיעוד של חקירת מ"פ בגדוד זייתון בחמאס שמודה כי הארגון משתמש בילדים כדי להעביר חומרי נפץ ממקום למקום בעזה.

1 צפייה בגלריה
חקירת מחבל חמאס
חקירת מחבל חמאס
חקירת מחבל חמאס
(צילום: מתוך איקס)
בהקלטה מהחקירה של יחידה 504 באמ"ן נשמע המחבל מוסטפא אבו אל-חיר, לשעבר האחראי על האבטחה של הגדוד, אומר: "לדוגמה, מישהו רוצה להביא לנו חומר נפץ ממקום אחד לאחר. הם (הצבא) יורים לעבר אדם בוגר, אז הוא נותן את זה לילד קטן".
"הם משתמשים בשקיות פלסטיק כאלו שנועדו עבור ירקות כדי להחביא את זה (את חומר הנפץ) ואומרים לילד: 'בגלל שאתה קטן לך ותניח את זה בבית מסוים. תניח את זה בכניסה לבית ואז תחזור'".
"הילד מוביל (את חומר הנפץ) וחוזר. ולמה הוא שולח את הבן שלו? כדי לא לסכן את החיים האישיים שלו, בזמן שהוא יודע שהילד שלו יהיה בסיכון". ביחידה הוחלט לפרסם את התיעוד של הודאת המפקד בגלל חשיבותו ההסברתית.
יחידה 504 שחקרה את המחבל אחראית על מאמץ החקירות הצה"לי לצד שב"כ. החשודים שנתפסים בשטח הרצועה עוברים חקירת שטח - ומשם נלקחים להמשך חקירה בישראל.