רון בן ישי על המצב הביטחוני: צפו בסיקור באולפן ynet
(צילום: נויל האריס)

מצבו של טדסה טשומה בן ה-50, שנפצע באורח אנוש בפיגוע המטענים אתמול (יום ד') בירושלים, מוסיף להיות אנוש. כך עדכן הבוקר בית החולים שערי צדק בבירה. טדסה, שעלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה, מתגורר בירושלים והינו אב לשני ילדים. הוא נפגע בזירת הפיצוץ הראשון מבין השניים שהתפוצצו בפיגוע המשולב אתמול, בתחנת אוטובוס בכניסה לעיר.
ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי טדסה עדיין נמצא בסכנת חיים מיידית וכי הוא סובל מפגיעת ראש קשה מאוד. לדבריו לא היה שינוי במצבו האנוש מאז שהגיע לבית החולים. משפחתו ביקשה אתמול להתפלל לרפואת טדסה בן מאדה.
1 צפייה בגלריה
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע, וזירת הפיצוץ
(צילום: יואב דודקביץ')
בשערי צדק מאושפזים שני פצועים נוספים שנמצאים בהכרה ובמצב יציב, ואחד מהם הוא אלחנן ביטון, הנער שנפצע באורח בינוני-קשה בפיגוע ואיבד בו את חברו ובן גילו, אריה שצ'ופק בן ה-16. השניים המתינו בזמן הפיצוץ להסעה לישיבה שבה למדו.
ד"ר שוורץ עדכן כי הנער סובל מפציעות רסיסים רבות, בכל חלקי גופו, אבל נמצא בהכרה מלאה וכי מצבו יציב ואין סכנה לחייו. שוורץ הוסיף כי ביטון סיפר בבית החולים כי "ראה את החבר שלו מחוסר הכרה, שוכב לידו, הוא אפילו סייע בפינוי שלו, גרר אותו". הרופא ציין כי למחלקה הוזעקו פסיכולוגים שמומחים בטראומות נפשיות על מנת לסייע לנפגעים ומשפחותיהם, שמתמודדים עם מה שתיאר כ"חוויה מאוד מאוד לא פשוטה".
הבוקר שאחרי הפיגוע: מה חושבים התושבים?
(צילום: אלי מנדלאום)

הפיצוץ בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים אירע אתמול בשעה 7:05, וחצי שעה לאחר מכן אירע הפיצוץ השני ליד תחנת אוטובוס בצומת רמות, שם נפצעו קל שלושה בני אדם. בסך הכול נפצעו בפיגוע 26 איש, ורובם נפגעו באור קל וכבר שוחררו לביתם. לצד שלושת הפצועים שעדיין מאושפזים בשערי צדק, בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שניים נוספים: בן 20 במצב בינוני שנותח אתמול ומתאושש במחלקה הכירורגית, וגבר בן 52 שנפצע מרסיסים בראש ואושפז במחלקה לנוירוכירורגיה.