במהלך חקירת אירוע ירי במסגרת סכסוך משפחות בדרום ניסתה המשטרה להפוך את הסנגור של החשודים לשותף פעיל בתיק, ולדבריו העמידו אותו בסכנת חיים: במהלך דיון בהארכת מעצר שהתקיים לאחרונה הצהיר נציג המשטרה באופן חריג שעורך הדין התבקש לסייע באיתור מעורבים נוספים בתיק. פנייה כזו, שבוצעה לעיני החשודים ובני משפחתם, עלולה לסמן את הסנגור כגורם המשתף פעולה עם המשטרה בניגוד לאינטרס של הלקוחות שלו.
בשיחה עם ynet היום (ה') אמר הסנגור כי הוא חושש לחייו: "המשטרה בכוונה העמידה אותי בסכנת חיים. המשפחה של הנאשמים שואלת למה המשטרה פנו אליי. אני חושש לעצמי ולמשפחה שלי. אני פוחד שיחסלו אותי. אנשים לא מפחדים מהמשטרה ומהחוק".
לאחרונה הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני תושבי תל שבע בגין חבלה בכוונה מחמירה. נטען בו שהאני (24) ובאדר (23) אבו סביתאן תכננו לפגוע בנער בן 17 בשל סכסוך משפחות. בספטמבר האחרון הם ירו בקורבן יותר מעשר יריות מטווח אפס. הוא נפצע באורח קשה אך שרד.
מתוך הסרטון שתיעד את הירי:
האירוע תועד והופץ ברשתות החברתיות, ובסוף נובמבר האחרון נעצרו החשודים משטרת העיירות. בהארכת המעצר האחרונה של האחים בבית משפט השלום בבאר שבע אמר נציג המשטרה איתי טייכר שהחוקרים פנו לסנגור וביקשו שיאתר עבורם חשודים נוספים בתיק.
"פנינו לסנגור לבקשת הפרקליט מאחר שהוא מייצג את המשפחה ומכיר אותה", אמר טייכר לפרוטוקול בבית המשפט. "הסניגור הנכבד השיב שהוא לא מוכן לסכן את המשפחה שלו, לא מוכן להתערב בזה, ושזו פעולה שהיחידה החוקרת צריכה לבצע".
העובדה שהסניגור סירב לשתף פעולה בבקשה היוותה לדברי טייכר עדות למסוכנות של הנאשמים: "אם הסניגור הנכבד שמכיר את המשפחה מפחד להתערב, על אחת כמה וכמה אנשים מהמשפחה של הקורבן שידעו את השמות שלהם ומה רמת המעורבות שלהם בחקירה".
הסנגור אמר בדיון: "היחידה החוקרת יכולה וצריכה לעשות מלאכתה ולחקור. אנו עורכי דין שעובדים ולא משמשים כיחידה חוקרת. כנראה שהיא נרדמה בחקירה ולא יודעת לאן להוביל את התיק הזה".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כפי שעולה מהמזכר המופיע בתיק, בשום שלב, לא ביקש הפרקליט המלווה לאתר מעורבים אחרים. במהלך החקירה, החשוד טען טענת אליבי ומאחר שחובת ההוכחה עליו, הונחה חוקר המשטרה למסור לבא כוחו של החשוד כי ללא העדים הרלוונטיים, לא ניתן לאושש את טענת האליבי".
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה ניהלה את התיק ביסודיות, בהתבסס על תשתית ראייתית ושיקולים מקצועיים בלבד ובהתאם להוראות החוק".
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, התייחס לדברים ואמר: "30 שנים אני סנגור ומעולם לא נתקלתי בבקשה הזויה כזאת. אין לה כל עיגון חוקי והיא נוגדת את ההיגיון הבריא בכך שהיא חותרת תחת יסודות המקצוע והאמון הבלתי מסויג שסנגור נדרש לקבל מלקוחותיו על מנת שיוכל לבצע את מלאכתו. קראתי בפרוטוקול שהבקשה הגיעה מהפרקליטות ואין לי אלא לקוות ולהאמין שמדובר בטעות. מחשבה זו עדיפה מהאופציה האחרת, שבעל הבית השתגע".