שלושה צעירים כבני 20 נהרגו הבוקר (רביעי) בתאונת דרכים בכביש 60 בהרי בנימין, סמוך לצומת הכניסה לגבעת אסף. צוות מד"א שהוזעק לזירה בעקבות דיווח על רכב שהתנגש במעקה הבטיחות קבע את מותם במקום ופינה לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים שלושה פצועים, בהם נער כבן 16 במצב קשה ושניים אחרים במצב בינוני.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
"פגיעות פח קשות, הרכב עף". זירת התאונה בבנימין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
בשעה 05:05 התקבל דיווח על התאונה במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. פרמדיק מד"א נדב טייב סיפר: "מדובר בתאונה קשה ביותר בה ככל הנראה רכב שהתנגש במעקה בטיחות הידרדר לוואדי סמוך. כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהיה עם פגיעות פח קשות ובסמוך לו שכבו הנפגעים. שלושה גברים צעירים היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בהם בדיקות רפואיות אך לצערנו הפציעה שלהם הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותם".
טייב הוסיף כי "פצוע נוסף, נער שנלכד בתוך הרכב, היה מחוסר הכרה עם חבלות קשות בעיקר בפלג גופו העליון. תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבו קשה ולא יציב. שני פצועים נוספים מהרכב פונו במצב בינוני בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם בינוני ויציב".
רב רשף צחי בן אהרון, מפקד המשמרת בתחנת כבאות והצלה בנימין, סיפר כי "עם קבלת הדיווח הוזנקו צוותים מתחנה אזורית בנימין למקום התאונה. בהגעת הצוותים למקום זיהו זירת תאונת דרכים קשה ומורכבת - תאונה עצמית ככל הנראה, של רכב פרטי שעף מעבר למעקה הבטיחות של הכביש עם סימני פגיעה קשים. לוחמי האש זיהו בתוך הרכב שלושה לכודים, כאשר חלקם היו אחד על השני, ככל הנראה מעוצמת הפגיעה שספג הרכב. עם סיום פעולות החילוץ סייעו לוחמי האש לכוחות הרפואה בטיפול בפצועים נוספים שהיו במקום".
על פי הרלב"ד, מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 69 בני אדם - ארבעה יותר מביום הזה בשנה שעברה. בתוך כך מתחילת חודש מרץ נהרגו בכבישי ישראל 11 בני אדם.