שוב הרוגים מירי בארה"ב: לפחות חמישה בני אדם נורו היום (ראשון) למוות ולפחות 20 נפצעו, בכמה אירועי ירי ברחבי המדינה. במיזורי, שני גברים ואישה נורו למוות בחניון בקנזס סיטי בשני אירועי ירי, שבהם נפצעו גם חמישה בני אדם באורח שאינו מסכן חיים. במקביל, אישה בת 51 וצעיר בן 19 נורו למוות במסיבת רחוב בעיר סגינואו שבמישיגן, באירוע שבו נפצעו 15 נוספים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הטיל את האחריות על יצרני הנשק וכתב בטוויטר: "הגיע הזמן לשים סוף למצב שבו הם חסינים מלקיחת אחריות".
4 צפייה בגלריה
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
5 הרוגים ו-20 פצועים בארה"ב תוך שעות
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן נגד יצרני הנשק: "עליהם לתת דין וחשבון"
(צילום: AP)
במיזורי, המשטרה חוקרת שני אירועים רבי נפגעים באותו אזור בקנזס סיטי, שבהם לפחות שלושה בני אדם נורו למוות וחמישה נוספים נפצעו. השוטרים הוזעקו לצומת רחוב 57 ופרוספקט אווניו בארבע וחצי לפנות בוקר (שעון מקומי), שם נמצאו בחניון וברחוב שני הגברים והאישה שנורו למוות. כך מסר דובר המשטרה המקומית ג'ייק בקינה.
הדובר הוסיף כי למשטרה נאמר שחמישה פצועי ירי נוספים, עם פציעות שאינן מסכנות חיים, התפנו לבתי חולים באזור באמבולנסים וברכבים פרטיים. לפי מידע ראשוני, בעת הירי הייתה התאספות גדולה של אנשים בחניון שבצומת. ערוץ הטלוויזיה המקומי KSHB דיווח כי חקירה ראשונית מעלה שההתקהלות הייתה מחוץ למוסך, במקום שאליו המשטרה כבר הוזעקה בעבר.
ראש העיר המקומי, קווינטון לוקאס, ספד לקורבנות וכתב בטוויטר: "תנחומיי למשפחות שלושת ההרוגים מהירי הבוקר, במה שנראה כמו מפגש לאחר שעות הפעילות בצומת המדובר. אם בעל העסק ידע על כך שאנשים יהיו נוכחים במקום ללא אבטחה, ומכר אלכוהול בניגוד לחוק - על אותו עסק להיות סגור".
ב-KSHB דווח כי בשלב זה לא ידוע על מעצרים. בנוסף, המשטרה המקומית מסרה כי מוקדם יותר שוטרים הוזעקו לאירוע ירי אחר באזור, שבו נפצעו באורח קשה כמה בני אדם, מבלי לציין את מספרם המדויק.
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול כינוס של ארגון NRA ב יוסטון טקסס
הפגנה מול כינוס של ארגון NRA ב יוסטון טקסס
מפגינים נגד ה-NRA, לובי הרובאים האמריקני שמונע הקשחה משמעותית של חוקי הנשק
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד נשיאת נשק בניו יורק
הפגנה נגד נשיאת נשק בניו יורק
הפגנה של תומכי הגבלות נשק בארה"ב, בשנה שעברה בניו יורק
(צילום: AFP)
כמה שעות קודם לכן, אישה בת 51 וצעיר בן 19 נורו למוות, ולפחות 12 בני אדם נפצעו מירי במסיבת רחוב בעיר סגינואו שבמדינת מישיגן. המשטרה המקומית מסרה כי הירי התרחש סמוך לחצות (שעון מקומי), במסיבה שהתקיימה כ-160 קילומטרים צפונית-מערבית לדטרויט. אתר החדשות המקומי "Mlive" דיווח כי המשטרה מסרה שבמסיבה נכחו כ-200 איש, וכי שוטרים עסקו בפיזור הקהל טרם הירי.
בנוסף לקורבנות שצוינו, ערוץ טלוויזיה מקומי דיווח כי שלושה בני אדם נפצעו מפגיעת רכבים בזמן שהמבלים נמלטו בעקבות שמיעת הירי. לפי הדיווח, החוקרים משוכנעים כי באירוע בוצע שימוש בחמישה כלי נשק שונים. גם באירוע הזה לא דווח על מעצרים.
על רקע אירועי הירי הבלתי פוסקים בארה"ב, הנשיא ביידן התייחס לסוגיה בטוויטר בשעות האחרונות, ותקף את יצרני הנשק: "הם שיווקו נשקי תקיפה (Assault Weapons) באגרסיביות במשך שני העשורים האחרונים, אלה הנשקים שמניבים עבורם את הרווחים המשמעותיים ביותר. הגיע הזמן לשים סוף למצב שבו הם חסינים מלקיחת אחריות - עליהם לתת דין וחשבון".
זכותם של אזרחים אמריקנים לשאת נשק נמצאת במוקד של ויכוח ציבורי בארה"ב כבר עשרות שנים. ככלל, הרפובליקנים מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את הזכות של כל אזרח לשאת נשק. מנגד, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים.