המשטרה הודיעה על פענוח תיק רצח משנת 2012, שבו נרצח ציון יאנה בפיצוץ רכב באשקלון ונפצע אדם נוסף. הבוקר (יום שישי) הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם, ליאור חדד (36), שנמלט למרוקו אחרי החיסול ושהה בה במשך כעשר שנים. בעקבות הנורמליזציה עם מרוקו, ובפעילות חוצת יבשות, הצליחו המשטרה והפרקליטות להוביל לגירושו של חדד ממרוקו - והוא נעצר עם נחיתתו בארץ ב-22 במרץ.
2 צפייה בגלריה
ליאור חדד נעצר על ידי המשטרה
ליאור חדד נעצר על ידי המשטרה
"משטרת ישראל יכולה להגיע לכל פושע". ליאור חדד נעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצרו של ליאור חדד הנאשם ברצח באשקלון משנת 2012
תיעוד ממעצרו של ליאור חדד הנאשם ברצח באשקלון משנת 2012
רצה להוכיח את עצמו, רצח, נמלט - ומאז ניהל עסקים מצליחים במרוקו. מעצרו של חדד
(צילום: דוברות המשטרה)
יאנה, לפי החשד, היה חבר בארגונו של שלום דומרני שערק לארגון פשיעה ערבי מתחרה. חדד, שפעל מטעם דומרני, הטמין מטען חבלה ברכב שבו נסע יאנה ב-23 באוקטובר 2012. לפי כתב האישום, חדד אמר ליאנה שהוא מעניק לו את הרכב במתנה - אחרי שהטמין בו מטען חבלה. כתב האישום מתאר כיצד בוצע הרצח בקור רוח: חדד נסע לאחור כדי להתרחק מהרכב, חייך לעבר הקורבן - ולאחר מכן הפעיל את המטענים באמצעות שלט. המטען הקטלני שהוצמד למושב של המנוח הופעל גרם לפיצוץ עז של הרכב, ואילו המטען הקטלני שהוצמד למושב השני לא הופעל. מיד לאחר הפיצוץ, הוא נמלט מהמקום.
הפיצוץ הוביל כאמור למותו של יאנה ולפציעתו באורח קשה של אדם נוסף שהיה עמו ברכב. חוקרי ימ"ר לכיש הצליחו להתחקות אחר זהותו של חדד, ולבסס תשתית ראייתית נגדו.
לפי המשטרה, כדי ללכוד אותו "נרקמה פעילות יוצאת דופן וחוצת יבשות על-ידי המשטרה, בליווי פרקליטות מחוז דרום, שבמהלכה הצליחו חוקרי הימ"ר - יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו - להוביל לגירושו של הנאשם למדינת ישראל, ומעצרו עם נחיתתו בארץ ב-22 במרץ 2022".

הנרצח יאנה היה מזוהה כאמור בעבר עם ארגונו של דומרני ולאחר מכן "חצה את הקווים". לפי המשטרה, באותן שנים חדד היה בתחילת דרכו העבריינית ורצה "להוכיח את עצמו" בעולם הפשע. לכן, כך נטען, הוא לקח על עצמו את המשימה לפגוע ביאנה שהחל לשתף פעולה עם ארגון פשיעה בחברה הערבית.
לאחר הרצח חדד נמלט לאירופה ותוך זמן קצר עבר להתגורר במרוקו, ושם ניהל עסקים מצליחים. במשטרה חשדו כי הוא עומד מאחורי הרצח של יאנה, אך לא היו בידיה כלים לעצור אותה. באחרונה, בזכות הידוק היחסים בין מרוקו לישראל, התאפשר לנהל חקירה משותפת ובעקבות כך גורש הנאשם ממרוקו. עוד טוענים במשטרה כי בשנים האחרונות חדד פעל לבין וכי אין לו כל קשר לארגונו של דומרני ואין ראיות שמובילות לראש ארגון הפשיעה.
חדד נחקר על-ידי ימ"ר לכיש בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח, ומעצרו הוארך מעת לעת, עד שלביה הסופיים של החקירה, שממצאיה הועברו לידי הפרקליטות. הבוקר, כאמור, היא הגישה נגדו את כתב האישום עם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים.
מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, התייחס הבוקר לחקירה: "כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו. הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכול עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל".