2 צפייה בגלריה
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
הפרקליטות הגישה היום (ב') כתב אישום נגד אב ובנו וקרוב משפחה נוסף מלוד בגין מעורבותם ברצח ניהאד מוסה (50) ברכבו בעיר בתחילת יולי. מוסה נורה למוות בחג הקורבן לעיני אשתו ושלושת ילדיהם, בני 11 עד 17. לפי האישום, הרקע לרצח היה סכסוך משפחתי בעקבות פעילותו של המנוח כסוכן משטרתי לפני 19 שנה.

המשטרה הודיעה היום כי הצליחה לפענח את הרצח ופרקליטות מחוז מרכז בלוד הגישה כתב אישום נגד עומר מוסה (58), בנו נימר מוסה (20) וחתנו מוחמד אבו גאנם (20) שסייעו לו. מכתב האישום, שהוגש על ידי התובע עו"ד גל רוזנצוויג, עולה כי עומר ואחיינו ניהאד היו מסוכסכים בעקבות פעילותו של ניהאד כסוכן משטרתי לפני שנים ארוכות. על רקע זה החליט עומר להביא למותו של ניהאד, ולשם כך נעזר בבנו ובחתנו.
לפי האישום, ב-9 ביולי הגיע ניהאד לארוחת חג הקורבן עם משפחתו שנערכה במתחם שבו מתגורר גם עומר. במהלך הארוחה בירר נימר עם איזה רכב הגיע ניהאד, ודיווח על כך לאביו. בתום הארוחה, בעוד ניהאד ומשפחתו ישובים ברכבם, ירה עומר לעברו ולעבר אשתו שלוש יריות מטווח קצר, לעיני שלושת ילדיהם שצפו במתרחש מהמושב האחורי. לאחר הירי נמלט עומר מהזירה בסיועו של אבו גאנם שהמתין עם קטנוע בקרבת מקום. לאחר ששמע עומר כי המשטרה זיהתה את הקטנוע, הוא ניסה להציתו ונמלט.
כתוצאה מהירי נפצע ניהאד פציעות אנושות שהביאו למותו. אשתו שנפגעה מהירי אף היא אושפזה בבית חולים ונדרשה להמשך טיפול.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
נורה למוות בתום ארוחה משפחתית. זירת הרצח בלוד
(נדב אבס)
כתב האישום מייחס לעומר עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח ועבירות נוספות. נימר ואבו גאנם הואשמו בעבירות של סיוע לגרימת מותו של אדם בכוונה ובניסיון גרימת מוות. את חקירת המשטרה ניהלה ימ"ר מרכז.
ניהאד היה ב-2001 לאחד הסוכנים המוצלחים ביותר בתולדות המשטרה, במאבקה בסמים בערים לוד ורמלה. הוא פעל בתוך לוד והביא למעצרם של עשרות סוחרי סמים מהגדולים ביותר בישראל.
עו"ד אבו טביקעו"ד אבו טביק
ווליד כבובעו"ד כבובצילום: Yaffa 48
ב-2009 ניצל ניהאד מניסיון רצח על רקע פעילותו כסוכן. אז נעצרו שלושה חשודים, קרובי משפחה אחרים. במשטרה אמרו אז כי העובדה ששימש סוכן משטרתי גרמה לחלק ממשפחתו של ניהאד לנדות אותו, וכעבור שנים למזימה שרקחו החשודים לרצוח אותו.
עורך דינם של עומר ובנו נימר, שוקרי אבו טביק, מסר: "לאחר שנצלם את התיק ניתן מענה לבית המשפט". עו"ד ווליד כבוב, המייצג את אבו גאנם, מסר: "אני סמוך ובטוח שעם קבלת מלוא חומרי החקירה יוכח בבית המשפט שהאישום מופרך, חסר כל בסיס ראייתי ומשפטי וכפי שהוכח בעבר גם אישום זה יתמוסס ויעלם כלא היה".