שמונה קליעים נורו הלילה (בין שבת לראשון), סמוך לשעה 02:00, על דלת ביתה של ניצולת שואה בת 88 המתגוררת בבניין מגורים ברחוב רוטשילד בכפר סבא. ההערכה היא שמדובר בטעות בזיהוי וכוונת היורה הייתה לפגוע בבני משפחה המשתייכים לארגון פשע בעיר. זמן קצר לפני כן, לפי החשד, הוצת בית הקפה ששייך לאותו ארגון פשע, בעקבות סכסוך מתמשך בין כנופיות בעיר. ניצולת השואה לא נפגעה מהקליעים.
1 צפייה בגלריה
בית הקפה שהוצת והקליעים בדלת הבית
בית הקפה שהוצת והקליעים בדלת הבית
בית הקפה שהוצת והקליעים בדלת הבית
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
הירי לעבר דלת הדירה אירע בסביבות השעה 02:00 בלילה. אלמוני נכנס לבניין ברחוב רוטשילד, הגיע לדלת הדירה - וירה שמונה קליעים לעברה. באותה העת שהתה הקשישה בדירה יחד עם המטפלת שלה. בן משפחה אמר כי "שבעה מהקליעים חדרו לדירה ופגעו במיטת הקשישה והמטפלת שלהם. הם נבהלו, פחדו ולא הבינו מה קרה. רק בבוקר הם סיפרו לנו".
בת משפחה נוספת סיפרה: "היא והמטפלת עברו חוויה מאוד מטלטלת, הן עדיין מפוחדות ולא מעכלות את מה שקרה. היא עברה דברים מאוד קשים בחייה, אבל גם זה קשה מאוד. היא מספרת שבזמן היריות הן שמעו אנשים מסתובבים במסדרון ופחדו לצאת עד שהמשטרה הגיעה".
ההערכה היא שהירי לבית הקשישה היה כאמור טעות בזיהוי, ונועד לפגוע בבני משפחה המוכרים למשטרה כמי שמשתייכים לכנופיית פשע הנמצאת במלחמה עם כנופייה אחרת. לפני הירי עלה באש ברחוב ויצמן בית קפה "אדלה" השייך לאותה משפחה, ונשרף כליל. צוותי כיבוי והצלה השתלטו על האש ומנעו התפשטותה לדירות בבניין ולעסקים בסמוך. החשד הוא שבית הקפה הוצת במסגרת סכסוך המשפחות.
לפני חודשיים בדיוק ירו אלמונים לעבר בית הקפה בצהרי היום, ובן 60 נפצע באורח קל. לפי החשד, שלושת האירועים האחרונים הם חלק ממלחמת הכנופיות בעיר, שבמהלכה - מלבד יריות והצתות הדדיות - גם הושלכו רימונים והתפוצץ מטען חבלה.