4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד ברצח
(צילום: יריב כץ)
בית המשפט האריך בפעם השישית את מעצרו של הגבר החשוד ברצח בת זוגו ברמת גן - ובאופן חריג השופט אישר שמונה ימים נוספים במקום שבעת הימים שביקשה המשטרה, כיוון שהוא צפוי לצאת לחופש ורוצה לנהל באופן אישי את הדיון הבא.
החשוד, בן 32, מכחיש מכל וכל את מעורבותו במותה של הצעירה שנמצאה ללא רוח חיים במקלחת - ובמשטרה מודים כי ייקח בין חודש לחודשיים להפיק מסקנות מבדיקת הרעלים שנערכה לגופתה במכון הפתולוגי. "אנחנו עושים פעולות כדי לקצר את ההליך", אמר נציג המשטרה לשופט - ומנגד טענו הסנגורים כי עליו להשתחרר עד לקבלת התוצאות.
4 צפייה בגלריה
בני המשפחה של המנוחה
בני המשפחה של המנוחה
משפחתה של הנרצחת בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
נציג המשטרה אמר כי החשד כלפי החשוד נותר בעינו. "יש שני מנגנוני פגיעה בקורבן", הסביר החוקר לשופט, ואמר: "אחד מהם הוטח בחשוד ואין לו הסבר לממצאים של המכון לרפואה משפטית. בנוסף יש מנגנון נוסף שגרם למותה שאין לו מענה כעת". בדיון נודע גם כי החשוד לא נחקר מאז יום שישי מאחר שטען לתסמיני קורונה ונלקח לבדיקה.
השופט אור ממון, שביקש מהצדדים במיוחד להאריך את המעצר ביום נוסף, פנה גם לאמה של הצעירה, שמתגוררת בארה"ב ואמורה לחזור היום לביתה, ואמר: "גברתי, קודם כל אני משתתף בצערך. אין לי בעיה להאריך את המעצר - אבל אני עוד לא בטוח ב-100% שזה האיש שעשה את זה". ממון עצמו שחרר את החשוד למעצר בית כבר ביום חמישי האחרון, לאחר שפירט את השיקולים הרבים שהובילו להחלטה, אך המשטרה ערערה על החלטתו והחשוד לא שוחרר לבסוף.
4 צפייה בגלריה
השופט אור ממון
השופט אור ממון
השופט אור ממון
(מתוך אתר הרשות השופטת)
הסנגורים איתן כביריאן, יניב פרץ ואופיר מזר, אמרו כי השופט חייב לשחרר את החשוד. "אם החשד יתחזק ויתברר שהחשוד מעורב בחשד לרצח, כמובן שאיעתר לבקשות נוספות", אמר ממון לשופטים. "אם החשד לא יתחזק, אז לאור חלוף הזמן המשמעותי יהיה נכון להורות על שחרור בתנאים מהחלטתי האחרונה". אם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו פעם נוספת בשבוע הבא - היא תצטרך לקבל אישור מיוחד מהיועצת המשפטית לממשלה כיוון שיחלפו כבר 30 ימים מאז המעצר.
4 צפייה בגלריה
עו״ד איתן כביריאן, עו״ד יניב פרץ ועו״ד אופיר מזר עורכי הדין של החשוד
עו״ד איתן כביריאן, עו״ד יניב פרץ ועו״ד אופיר מזר עורכי הדין של החשוד
סנגוריו של החשוד
(צילום: רועי רובינשטיין)
עורכי הדין הוסיפו בתום הדיון כי "מדובר במאבק לא פשוט שנמשך כבר יותר משלושה שבועות כדי לשחרר את החשוד בתיק המורכב הזה. אנו סבורים שהחלטת השחרור מהדיון הקודם היא ההחלטה הנכונה והמאוזנת שצריכה להתקבל גם במהלך הדיון הבא. אנו סמוכים ובטוחים שלמרות הימים הארוכים בסופו של יום האמת העובדתית תתברר. כל הסימנים המקדימים מעידים על כך שמדובר בחשוד חף מפשע".