3 צפייה בגלריה
אילן כהן
אילן כהן
מנכ"ל משרד המודיעין לשעבר אילן כהן. עזב את תפקידו לפני כחודש - והציבור לא עודכן
ההודעה על עזיבתו של מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי שלמה בן אליהו עוררה אתמול (רביעי) סערה, אך כעת מתברר שמנכ"ל של משרד ממשלתי אחר עזב לאחרונה את תפקידו - מבלי שהדבר בכלל פורסם לציבור. אילן כהן, שנכנס לתפקיד מנכ"ל משרד המודיעין רק בחודש פברואר, עזב את תפקידו לפני כחודש - ומאז משמש כממלא מקומו אבי כהן סקלי, שמשמש במקביל כמנכ"ל משרד התפוצות תחת השר עמיחי שיקלי.
גורמים שמעורים בנעשה במשרד המודיעין טוענים שכהן עזב את התפקיד על רקע טענות שלא הפגין כישורי ניהול ולא דאג למשרד לתקציבים, תקנים ודיור. מנגד בסביבת שרת המודיעין גילה גמליאל טוענים שמלכתחילה היה סיכום ביניהם שיעזוב אחרי את התפקיד אחרי חצי שנה. משרד המודיעין כאמור לא הוציא כלל הודעה על עזיבתו.
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
גמליאל. בסביבתה אמרו כי סיכמה עם כהן כי הוא יכהן חצי שנה, אך עם מינויו אמרה: "נרחיב את השפעת המשרד בשנים הקרובות"
(צילום: עמית שאבי )
כאשר גמליאל ביקשה מוועדת המינוים לאשר את מינויו של כהן, היא לא ציינה כלל כי הוא אמור לכהן בתפקיד כחצי שנה בלבד. באופן כללי, נציין, לא מקובל למנות מנכ"ל משרד ממשלתי לתקופה כה קצרה. בהודעה על מינויו, אף אמרה גמליאל: "יחד, נפעל במטרה להפוך את משרד המודיעין למשמעותי יותר, ולהרחיב את השפעתו בשנים הקרובות".
שרת המודיעין לא עצרה שם, וערב מינויו של כהן הפליגה בתשבוחות עליו. "כהן מתמנה לתפקיד לאחר שירות של יותר מעשור בתפקידי חוד במשרד ראש הממשלה, במהלכם הוביל מיזמים אסטרטגיים-לאומיים בארץ ובעולם", ציינה גמליאל. "אני בטוחה שהוא האיש הנכון ליישם חזון עדכני ויצירתי אל מול האתגרים החדשים".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל בהצהרה לתקשורת עם יורש העצר האיראני רזא פהלווי
גילה גמליאל בהצהרה לתקשורת עם יורש העצר האיראני רזא פהלווי
גמליאל עם יורש העצר האיראני הגולה
(צילום: AFP)
כהן הגיע לתפקיד מהמגזר הפרטי. הוא היה זה שריכז את המגעים עם יורש העצר האיראני הגולה רזא כורש עלי פהלווי שביקר בארץ, ועם גולים איראנים נוספים.
שרת המודיעין גמליאל מסרה בתגובה לעזיבתו של כהן: "אני מודה לו על העשייה המשמעותית במסירות ובהשקעה בתקופה זו. יחד, התחלנו את הידוק הקשרים בין מדינת ישראל לעם האיראני, שרק יילכו ויתעצמו. אני מאחלת לכהן הצלחה בהמשך הדרך".
כהן מסר בתגובה: "עם כניסתי לתפקיד, סיכמתי עם השרה כי אגיע לתקופה קצובה של כחצי שנה לטובת קידום משימות המשרד, ובמיוחד לטובת יצירת קשרים בין ישראל לעם האיראני שהשרה גמליאל מובילה. כעת, בתום התקופה, בכוונתי לחזור למגזר הפרטי".