1 צפייה בגלריה
"תגיע עכשיו לכנסת". דנון וקיש
"תגיע עכשיו לכנסת". דנון וקיש
"תגיע עכשיו לכנסת". דנון וקיש
(צילום: אבי מועלם)
חבר הכנסת דני דנון מהליכוד ספג הערב (יום חמישי) מתקפה מבית אחרי שלא הגיע להצבעה על חוק דרעי-סמוטריץ' בכנסת - ולא השיב לפניותיהם של חבריו למפלגה. בהמשך התברר כי טס לחו"ל, אך להגנתו טען דנון כי התקזז. מנגד, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד תקף: "אתה לא מקוזז - וכל אמירה אחרת היא שקר".
תחילה, דנון הגיב לביקורת בציוץ בטוויטר - וכתב כי "אני מציע לכולם להירגע. בדיוק כמו ח"כים אחרים בליכוד ובמפלגות אחרות שהתקזזו היום ואתמול גם אני התקזזתי היום. כל מי שמנסה להתחנף, לסכסך ולייצר כותרות מומלץ שישתה כוס מים ויירגע".
קיש פנה אליו בטוויטר ואמר לו כי "אתה יודע שאין קיזוזים היום. בחרת לא לענות לשיחות ולהודעות ממני ומעובדי הסיעה. תגיע עכשיו לכנסת. להערכתי ההצבעה תהיה עוד שלוש שעות. אם אתה צמא תשתה מים בדרך".
בהמשך העלה קיש ציוץ נוסף, שבו נראה לוח נוכחות חברי הכנסת במליאה - כשתמונתו של דנון באפור. "הערה אחרונה בנושא דנון", כתב קיש. "כל הקואליציה פה כולל ראש הממשלה נתניהו. ערב לא קל עם פיליבסטר של האופוזיציה העתידית. הבנתי שבחרת לבלות בחו"ל במקום להיות בכנסת. צר לי שזו הייתה בחירתך. שתהיה לך שבת שלום".
לאחר מכן דנון עקץ את קיש: "אני נגד מלחמות פומביות פנים ליכודיות מהסוג הזה. זה לא הסגנון שלי. חשבתי כך גם כשבחרת לתקוף את נתניהו עבור גדעון סער ואני חושב כך גם כעת. צר לי שבמקום לשדר אחדות, בחרת לעשות פוליטיקה קטנה נגדי בטוויטר בשעות האחרונות. אני מבין את הלחץ מצידך לקראת חלוקת התפקידים, אבל מציע שנשאיר את הוויכוחים בתוך הבית. אפסיק לענות לך כדי לא לתת לשמאל ליהנות על חשבוננו".
הצעת החוק שכונתה חוק דרעי-סמוטריץ' קובעת כי אדם שהורשע וקיבל עונש מאסר על תנאי יוכל לכהן כשר, ובכך תאפשר את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלת נתניהו; בנוסף תאפשר הצעת החוק את המינוי הצפוי של שרים בתוך משרד הביטחון והחינוך, כפי שנקבע בהסכמי חלוקת התפקידים עם הציונות הדתית וש"ס. מדובר למעשה בשתי הצעות שמוזגו בוועדה המיוחדת בראשות חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, כשהמטרה היא לצמצם את לוח הזמנים הצפוף שבו מתכוונת הקואליציה העתידית לעמוד טרם הקמת הממשלה.