אני חושב שאשתי ניסתה להרעיל אותי

בבית משפט במדינת יוטה שבארה"ב הוגש כתב אישום מעודכן נגד קורי ריצ'ינס, סופרת הילדים בת ה-33 הנאשמת כי רצחה את בעלה – ואחר כך פרסמה ספר מכמיר לב על אבלם של ילדים שאיבדו את יקיריהם. לפי כתב האישום החדש, שבועות לפני הרצח במרץ 2022 ביצעה ריצ'ינס ניסיון הרעלה מוקדם יותר – שבו רצתה לסמם את בעלה למוות ביום האהבה, ה-Valentine's Day.
ריצ'ינס נעצרה בשנה שעברה בחשד ששנה לפני כן הרעילה את בעלה אריק בביתם בעיירה פארק סיטי שביוטה. בליל המוות שלו היא התקשרה למוקד החירום 911 וסיפרה שמצאה אותו מוטל קר למרגלות מיטתם.
8 צפייה בגלריה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
קורי ריצ'ינס בבית המשפט. בטלוויזיה שיבחו אותה: "אמא מדהימה"
(צילום: AP Photo/Rick Bowmer, Pool, File)
8 צפייה בגלריה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
"האם אתה איתי?". הספר שפרסמה ריצ'ינס
אחרי המוות פרסמה ריצ'ינס, אם לשלושה, את ספר הילדים "האם אתה איתי?", שעוסק באב עם כנפי מלאך המשגיח על בנו הקטן מלמעלה אחרי שמת. היא אף הוזמנה לקדם את הספר בערוץ טלוויזיה מקומי, והמנחים שיבחו אותה כ"אמא מדהימה" אחרי שסיפרה כי באמצעות הספר רצתה להסביר לילדיה ש"העובדה שאבא לא נמצא איתנו פיזית לא אומרת שהוא לא נוכח בינינו". בתחילה נחשב הספר לספר-חובה עבור כל ילד שאיבד הורה, אבל בהמשך הוא הפך דווקא לכלי שרת בידי התביעה, שטוענת כי ריצ'ינס תכננה היטב את הרצח – ואחר כך ניסתה להפיק ממנו רווח כספי.
אחרי מותו של הבעל אריק התגלתה בגופו כמות אדירה של הסם הסינתטי פנטניל, ובדיעבד התברר כי באותו ערב הגישה לו אשתו קורי קוקטייל "מוסקו מיול", ובו מהלה כמות קטלנית של הסם. חוקר מקרי המוות קבע כי כמות הפנטניל שנמצאה בגופו הייתה גבוהה פי חמישה מכמות שיכולה הייתה – אולי – להיחשב כתוצאה של תאונה או אי-הבנה.
8 צפייה בגלריה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
ארה"ב יוטה קורי ריצ'ינס סופרת ילדים רצחה את בעלה
אריק וקורי ריצ'ינס. החברים שמעו פחד בקולו
כעת התביעה בטוחה כי השיגה די ראיות כדי להרשיע את ריצ'ינס גם בניסיון קודם לרצח. לפי התובעים, שבועות לפני שנרצח אכל הבעל אריק כריך מורעל שגרם לו לתגובה אלרגית חריפה ולאובדן הכרה, ושני חברים שלו העידו כי בשיחה באותו היום, אחרי שהתאושש, הוא אמר לאחד מהם: "אני חושב שאשתי ניסתה להרעיל אותי". לדבריהם, שמעו פחד בקולו.
בני הזוג ריצ'ינס היו נשואים תשע שנים כשקורי רצחה לכאורה את אריק. בשנים האחרונות לחייו התגלעו ביניהם ריבים ומאבקים בעניינים כספיים – בין השאר סביב אחוזה בשווי מיליונים שקורי רכשה והחלטות כלכליות שקיבלה בלי ידיעתו ושהביאו אותו להיפגש עם עורך דין לענייני גירושים ועם יועץ נדל"ן. בדיעבד התברר גם כי שנים לפני מותו של אריק פתחה קורי שלל תוכניות ביטוח על שמו בלי ידיעתו, וצברה בהן קרוב לשני מיליון דולר. כעת היא מואשמת גם בהונאת ביטוח והונאת משכנתאות.

סיכוי של אחד ל-302.6 מיליון

אחרי שבועות ללא מנצח, כרטיס זוכה יחיד גרף לפנות בוקר פרס מפלצתי בהגרלת הלוטו האמריקנית Mega Millions – 1.13 מיליארד דולר. הכרטיס הזוכה נמכר בניו ג'רזי, וזכייתו באה אחרי שמאז 8 בדצמבר, במשך 30 הגרלות רצופות, איש לא זכה בפרס הגדול.
8 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
שתי הגרלות ענק בתוך יממה. הלילה יגיע תור ה-Powerball
(צילום: JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
8 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
קונים כרטיס ל-Mega Millions בג'ורג'יה. השמיני בגובהו בתולדות הלוטו
(צילום: JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לפי סטטיסטיקאים, הסיכוי לזכות בהגרלת ה-Mega Millions הוא 1 ל-302.6 מיליון, אבל למנחש מניו ג'רזי היה די מזל כדי לעשות זאת. המספרים שעלו בגורל הם 7, 11, 22, 29, 38 וה-Mega Ball מספר 4. הפרס שהוגרל לפנות בוקר היה השמיני בגובהו בתולדות משחקי הלוטו בארה"ב.
כעת יוכל הזוכה בפרס לבחור אם לקבל את כל הסכום – בניכוי מס – בדרך של תשלומים לאורך 29 שנה, או להסתפק בפרס מופחת ולקבל כל הסכום המופחת מיד. במקרה כזה יסתפק הזוכה בפרס של 537.5 מיליון דולר "בלבד".
8 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
ארה"ב הגרלות ענק ב לוטו
אם הזוכה ירצה את כל הסכום מיד - הוא "יסתפק" ב-537.5 מיליון
(צילום: EPA/ERIK S. LESSER)
כבר הלילה תיערך בארה"ב הגרלת ענק נוספת, כשבמשחק ה-Powerball יעמוד הפרס הגדול על 865 מיליון דולר. איש לא זכה בפרס הראשון במשחק הזה מאז תחילת השנה. בתווך נערכו כבר 36 הגרלות.

המלך זועם על "גרבי אללה"

בבית משפט במלזיה הוגש כתב אישום נגד חמישה מנהלים של רשת מרכולים משום שהציגו למכירה בחנויותיהם גרביים שעליהן הודפס הכיתוב "אללה". המעשה גרר גינוי נדיר מצד מלך מלזיה, שקרא לפתוח בחקירה ולנקוט "צעדים נוקשים" נגד מי שיימצא אשם. החמישה מואשמים בפגיעה ברגשות דתיים.
הסערה פרצה אחרי שתמונות של הגרביים המוצעות למכירה ברשת המרכולים KK Super Mart הופצו ברשתות החברתיות. חלק מהמוסלמים ראו בהן עלבון לדת, במיוחד משום שהן הוצעו למכירה בחודש הרמדאן. מנכ"ל הרשת ואשתו, העובדת גם היא בחברה, נאשמים ב"ניסיון מכוון לפגוע ברגשות דתיים", ושלושה אחרים נאשמים בסיוע לפשע. אם יורשעו, העונש המרבי שאפשר יהיה לגזור עליהם הוא שנת מאסר, קנס – או שניהם גם יחד.
8 צפייה בגלריה
מלזיה רשת מרכולים שמכרה גרביים עם הכיתוב אללה
מלזיה רשת מרכולים שמכרה גרביים עם הכיתוב אללה
גרב המריבה וסניף של רשת המרכולים. הספק טוען: "הסינים שגו"
רשת KK Super Mart התנצלה על מכירת הגרביים ומסרה שהפסיקה אותה מיד. הספק שסיפק לרשת את הגרביים התנצל גם הוא, וטען להגנתו שמדובר במשלוח שגוי של גרביים שאותן ייבא מסין, ושרק חמש גרביים הוצעו למכירה. הוא שוקל לתבוע שותפיו בסין.
האיסלאם היא הדת הרשמית במלזיה, ומתוך 34 מיליון התושבים במדינה שני שלישים הם מלאים-מוסלמים. סוגיות של גזע ודת הן רגישות במדינה, והשימוש שלא לא-מוסלמים במילה "אללה", שמוסלמים רואים בה מילה מקודשת, כבר עורר סערות בעבר.

בביוב עם מים עד גובה הברכיים

כוחות ההצלה באוסטרליה חילצו שלשום מתעלת ביוב בקווינסלנד גבר בן 38, שנתקע במערכת הניקוז התת-קרקעית אחרי שנמלט אליה בניסיון להסתתר משוטרים, ושהה בה במשך יותר מ-30 שעות. כשיצא מהביוב טען בפני המחלצים שנתקע בתוכו כשניסה להוציא את הטלפון שלו שנפל פנימה, אבל עד מהרה התבררו הנסיבות האמיתיות.
ראשיתה של הפרשה המוזרה ביום ראשון: האיש נסע בצורה חשודה, פגע ברכב משטרתי – ואז נמלט מהמקום במכוניתו. דקות אחר כך היה מעורב בתאונה נוספת, שבה פצע קל נהג רכב אחר. אחרי התאונה הזו ירד ממכוניתו ונמלט רגלית מהזירה.
8 צפייה בגלריה
ביוב
ביוב
טיפול להיפותרמיה ולשריטות. הנמלט שהה יותר מ-30 שעות בביוב
(צילום: Shutterstock)
עובר אורח בשם ג'יימס לינגווד שמע שלשום קולות עולים מפתח הביוב הסמוך, ואז ניגש ומצא שם את האיש. הוא התקשר למוקד החירום, וכבאים שהגיעו לזירה הסירו את מכסי הביוב ואפשרו לו לצאת החוצה. אז התברר כי לאורך כל שעותיו בביוב שהה האיש במים המגיעים לגובה הברכיים. אחרי צאתו קיבל טיפול להיפותרמיה ולשריטות שמהן סבל.
תשובות מפורטות על מעלליו בתוך הביוב, ובעיקר על מה שקדם לכך, ימסור כבר בחדר החקירות.