1 צפייה בגלריה
זיד שויקי
זיד שויקי
בן ה-4 שנשכח ברכב. זיד שויקי
זיד שויקי כבן ה-4, תושב שכונת אבו תור, פונה בצהריים (חמישי) בהחייאה לבית החולים שערי צדק בירושלים - שם נקבע מותו לאחר זמן קצר. זיד היה חם למגע, והוריו סיפרו כי הוא ננעל בתוך הרכב שבחניית ביתם, שאליו נכנס לאחר שיצא לשחק בחוץ. הם חיפשו אותו במשך יותר שעה, עד שמצאו אותו בתוך הרכב. המשטרה פתחה בחקירה.
בשעה 15:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ילד שהובא למרפאת טרם בשכונת ארמון הנציב כשהוא מחוסר הכרה ועם סימני מכת חום. פרמדיק מד"א זוהר ממן סיפר: "הגענו למרפאה והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה והרופאים במקום מבצעים בו פעולות החייאה. הוא היה חם מאוד למגע לאחר ששהה זמן ממושך ברכב סגור. המשכנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו אנוש".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2023-2013) מתו 41 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. זה הפעוט השני שנהרג השנה משכחה ברכב.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב היא תופעה נוראית שיכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, לחץ ועייפות, כאשר נוצר נתק בזיכרון ואנחנו מתנהלים על אוטומט. בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים. בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מפעילים תזכורת בנייד. בנוסף, מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כדי למנוע הילכדות ילדים ברכב חונה, מקפידים לנעול את הרכב בחנייה ומרחיקים את המפתחות מהישג ידם של ילדים".