מנוואר ברקאן בת ה-11 יצאה אתמול (שני) מביתה בשועפט שבירושלים לכיוון העיר העתיקה כדי לקנות מתנה לאחיה התינוק שנולד לפני פחות משבוע. כשיצאה משער שכם בשעות הצהריים, התקיימה במקום הפרת סדר קשה. כוחות משטרה שהיו במקום פעלו לפזר את ההתקהלות, תוך שהשתמשו ברימוני הלם. רימון אחד שהושלך לעברה התפוצץ ליד רגליה של מנוואר, שנפלה על הקרקע ונפצעה בפניה.
2 צפייה בגלריה
מנוואר ברקאן לאחר פגיעת רימון ההלם
מנוואר ברקאן לאחר פגיעת רימון ההלם
מנוואר ברקאן לאחר פגיעת רימון ההלם. "אף אחד לא הגיע להתנצל"
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
רגע פגיעת רימון ההלם
רגע פגיעת רימון ההלם
רגע פגיעת רימון ההלם
(צילום: R-K)
כעת, מנוואר מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ומתכוננת לניתוח בעקבות שבר בלסת ממנו היא סובלת. אביה של מנוואר, יעקוב (40), אמר בראיון ל-ynet מבית החולים כי מנוואר, הסובלת מחירשות מלידה, לא ידעה על המתרחש במקום: "היא רק רצתה לקנות מתנה לתינוק. באיזו זכות שוטר זורק רימון על ילדה?".
מכשיר השמיעה של מנוואר נפל מאוזנה במהלך הפרות הסדר אתמול בשער שכם. גם המתנה שקנתה לאחיה נפלה מידה. "תפקיד השוטרים הוא לשמור על ילדים, לא לפגוע בהם. אם יש ילדים שמתפרעים בשער שכם, הם צריכים לשלם על זה, לא הילדה שלי", אמר אביה של מנוואר. "הגיע הזמן שיחנכו גם בבתי הספר הערביים. אנו אוכלים ועובדים יחד, מוסלמים ויהודים. מי ששומר על משפחתי, אשמור עליו. אבל אם מישהו פוגע בילדיי, איך אסמוך עליו?", שאל יעקוב. "איך עדיין לא הגיע אף אחד מהמשטרה להתנצל על מה שקרה?", תהה.

אמה של מנוואר סיפרה על ילדה תמימה שאינה קשורה לאירוע: "היא מאוד מפוחדת, ועד עכשיו ברגע שנזכרת בו היא רועדת מפחד". האם הוסיפה כי בעקבות האירוע כי "אנחנו נילחם דרך בתי המשפט על העוול שנעשה לבתנו האהובה". היא סיפרה כי בתה נמצאת במצב נפשי לא פשוט.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "פעלנו בעקבות הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים וזריקת בקבוקים לעבר כוחותינו, וכתוצאה מכך נפגעו ארבעה שוטרים שטופלו במקום. במהלך ההתפרעויות האלימות בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר והדיפת מתפרעים, והמקרה שתואר ייבדק. כמו כן נעצרו 20 חשודים בחשד למעורבותם בהפרת סדר, זריקת בקבוקים ויידוי אבנים. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות מכל סוג שהיא, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים בניגוד לחוק".