צעיר בשנות ה-20 נפל מכדור פורח סמוך למושב בלפוריה שבעמק יזרעאל. מותו נקבע במקום, אחרי שנפל על רכב שנסע בכביש 60. המשטרה פתחה בחקירה ומסרה כי "מסיבה לא ברורה המנוח נתלה על רשת הכדור, מבחוץ, ונפל מגובה רב אל מותו".
ההרוג הוא אחד מאנשי הצוות של הכדור הפורח. הוא טיפס על החלק החיצוני, ככל הנראה כחלק מתהליך ההמראה, ומסיבה שאינה ברורה עדיין נפל מגובה רב. איש צוות נוסף הנחית את הכדור מיד, באזור התאונה.

6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
הזירה שבה נחת הכדור הפורח
6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
גבר נפל מכדור פורח ונהרג בסמוך לבלפוריה
הרכב סמוך לבלפוריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר במקום. הפרמדיק מאור אטדגי סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו במרכז הכביש גבר מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. במרחק של כ- 150 מטר, ראינו בצד הכביש רכב עם פגיעה. נוסעי הרכב לא נזקקו לטיפול".
המשטרה פתחה בחקירת התקרית, והכביש שבו אירעה התאונה נחסם לתנועה. נסיבות התאונה נבדקות גם על ידי צוות של חוקר התאונות הראשי מרשות התעופה האזרחית. לבינתיים ידוע כי לא היו בעיות מסוימות מבחינת מזג אוויר ולא היו התרעות חריגות לגבי פעילות אווירית באזור. הנוסעים שהיו בכדור תושאלו על-ידי חוקרי המשטרה, וגם נהג הרכב שבו פגע המנוח מסר עדות.

בשלב זה נראה כי הכדור הפורח הגיש תכנית טיסה מראש, בהתאם לנהלים. גובה הטיסה המקסימלי המותר באזור זה לכדורים פורחים הוא 1,500 רגל (כ-450 מטר) מעל פני הים. יש לכדורים הפורחים אזור ספציפי שבו הם מורשים לפעול, בתיאום מראש עם הבקרה האווירית, כדי לאפשר חציה בטוחה של נתיבי טיסה. על פי הנהלים אין מניעה שכדור פורח יטוס מעל כביש.
תהליך המראת הכדור הפורח מתחיל כאשר צוות הקרקע מקבע את הקבינה בצורה בטוחה לקרקע, כאשר הבלון ריק מאוויר ופרוס על צידו על הקרקע. בשלב זה מתחיל תהליך של חימום אוויר שלאט לאט מנפח את הבלון ומרים אותו. כאשר הבלון מוכן להמראה הצוות מודיע לבקרה האזורית, ועם קבלת האישור - ולאחר שהבלון מלא באוויר חם - צוות הקרקע משחרר את הכדור הפורח שיוצא לדרך. צוות האוויר שנמצא ביחד עם הנוסעים לוקח פיקוד על הבלון מיד עם שחרורו והוא זה שאחראי על המשך הליך ההמראה, הניווט והנחיתה.
סלבה בונצ'וק, קצין משטרה שהגיע לזירה, אמר לאולפן ynet כי "אנחנו עדיין בראשית החקירה, התחלנו לאסוף עדויות גם מהטייס וגם מנוסע הרכב, גם מעדי ראייה, גם מאנשים שהיו בסל של הכדור הפורח. ככל הנראה מדובר באיש צוות קרקע שהיה אמור להיות על הקרקע ולא באוויר, שמסיבה שטרם ברורה, מצא את עצמו תלוי על הכדור הפורח. מכיוון שמדובר בתאונה אווירית, זו רשות התעופה האזרחית שותפה בחקירה, כל הכיוונים נבדקים, מתי המריאו, מאיפה המריאו, מה היו הכללים שננקטו, האם עבדו על פי הפרוטוקול".