3 צפייה בגלריה
קארין אלהרר
קארין אלהרר
מבקשים ייצוג עצמאי - כמו רוטמן
(צילום: יואב דודקביץ', מוטי קמחי, שלו שלום)
על רקע בקשתו של יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן לייצוג עצמאי בדיון בבג"ץ בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות - שאושרה על ידי היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק - חברי האופוזיציה בוועדה פנו היום (חמישי) גם הם בבקשה לייצוג עצמאי. כך נודע ל-ynet.
• לקריאת הבקשה של חברי האופוזיציה בוועדה - לחצו כאן
במכתב, שנשלח ביוזמת ח"כ גלעד קריב (העבודה) ועליו חתומים רוב חברי האופוזיציה בוועדה, נטען כי "אישור זה מתבקש לנוכח העמדה השונה של החתומים מהעמדה המסתמנת שתוצג על ידי הייעוץ המשפטי לכנסת, וכן מן העובדה שהעמדה שתוצג על ידי הכנסת, לרבות בשמה של הוועדה, צפויה לכלול התייחסות נרחבת לפעילותם של החתומים במסגרת הדיונים בוועדה".
עוד נכתב כי "משעה שאושר ליו"ר הוועדה ייצוג עצמי בעתירות הנדונות אנו עומדים על קבלת אישור דומה". יועמ"שית הכנסת קיבלה את הבקשה, וכעת היא שוקלת האם לאשר אותה. אם אכן יאושר ייצוג עצמאי גם לחברי האופוזיציה, ייתכן והמתחים מדיוני הוועדה יזלגו גם לדיון בבג"ץ ביום שלישי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
דיון בוועדת חוקה. "התנהלו בצורה בריונית ואטומה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ קריב, יו"ר הוועדה לשעבר, אמר כי "רוטמן ממשיך לרמוס ברגל גסה את הנוהל בכנסת. לא ניתן לקבל מצב שבו הוא יזכה לייצוג עצמי בעתירות רק על מנת להשתלח בשופטי בית המשפט העליון, ואילו קולם של חברי האופוזיציה בוועדה יוותר דומם".
חברת הוועדה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הוסיפה כי "החוק לביטול עילת הסבירות פסול לא רק מתוקף תוכנו, אלא גם בשל אופן העברתו. הדיונים בוועדת חוקה התנהלו בצורה בריונית ואטומה תוך ביזוי מעמדה של הכנסת והתעלמות מחוות דעתם של מומחים רבים. זהו דיון גורלי. כפי שיו"ר ועדת חוקה זכאי לייצוג נפרד, כך גם לחברי הוועדה מגיע להשמיע את קולם".
רוטמן ביקש ייצוג עצמאי בעתירה במטרה לדרוש מנשיאת העליון אסתר חיות לפסול את עצמה. "נשיאת העליון לא תוכל לדון בתיק בלב פתוח ובנפש חפצה", טען. עו"ד אפיק, שתופיע בפני בית המשפט כמי שמייצגת את הכנסת, אישרה את בקשתו מאחר ולא הייתה הסכמה ביניהם בנושא. בעמדתה, שתוצג מחר בפני בית המשפט, היא צפויה להגן על החוק ולבקש למנוע את פסילתו.