הפרקליטות הצבאית הודיעה היום (רביעי) כי תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד חייל שערק מצה"ל, וסירב להתייצב לדיונים בעניינו. לטענת הפרקליטות, החייל הסגיר את עצמו לפני כשבועיים, לאחר שהצליח להימלט מהמשטרה הצבאית בשתי הזדמנויות שונות - בעת מרדף שניהלו אחריו הבלשים בכבישי השרון. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.
המרדף תועד על ידי מצלמות הרכב ומצלמות אבטחה, וניתן לראות בסרטונים כיצד השוטרים הסמויים הצליחו לאגף את החייל פעמיים - בפעם הראשונה הם חסמו צומת מרומזר מול מכוניתו, ולאחר שנמלט מהם, עלה בידם לחסום אותו בשנית כאשר עצר לתדלק בתחנת דלק ליד כפר יונה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף משטרה צבאית אחרי עריק בשרון
תיעוד מרדף משטרה צבאית אחרי עריק בשרון
לחץ על דוושת הגז ונמלט. המרדף אחר העריק בשרון
הם זיהו אותו כשהוא בתוך רכבו, ומפקד הצוות הציג לו תעודת שוטר צבאי וביקש לעכב אותו. החייל הצליח לחמוק מבלשי מצ"ח גם בפעם הזו, על אף שנראה שלא היה לו סיכוי לעשות זאת - הוא נעל את דלתות רכבו, המתין מעט, ואז לחץ על דוושת הגז ונמלט.
בדיון בהארכת מעצרו סיפרו נציגי התביעה הצבאית כי בעת מנוסתו, פגע העריק באחד השוטרים הצבאיים ובמכוניתו. השוטר נפצע באורח קל ולמכונית נגרם נזק. רק בשלב מאוחר יותר הוא הגיע לתחנת משטרה והסגיר את עצמו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף משטרה צבאית אחרי עריק בשרון
תיעוד מרדף משטרה צבאית אחרי עריק בשרון
השוטרים ביקשו לעכב את העריק בתחנת הדלק, אך הוא ברח ופגע באחד מהם בעת המנוסה
בחקירתו הראשונית טען החייל כי נמלט מהשוטרים כיוון שפחד וחשב שמדובר בעבריינים שרוצים לפגוע בו. הוא סיפר שלא הבחין באורותיהם המהבהבים של רכב הבלשים, טען שהשוטרים לא כרזו לו וציין שלא ראה את תעודת השוטר שהוצגה לו דרך חלון מכוניתו, בתחנת הדלק. בית הדין הצבאי לא השתכנע מגרסת החשוד - חייל בדרגת רב"ט, והורה להאריך את מעצרו.
מדובר צה"ל נמסר: "נגד החייל הוצאה פקודת מעצר על רקע היעדרותו מן השירות שלא ברשות, ועקב אי התייצבותו לדיונים בבית הדין - בגין כתב אישום שהוגש נגדו בעבר בעניין אותה עבירה. שוטרי המשטרה הצבאית זיהו את החייל כששהה בתחנת הדלק וביקשו לעכבו - אך הוא נמלט מהמקום תוך שפגע באחד מהם ונהג באופן מסוכן ברכבו.
"החייל נעצר בהמשך לאחר שהסגיר את עצמו. הוא נחקר בגין מעשיו ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. כמו כן, מתחקיר האירוע עולה כי השוטרים הצבאיים פעלו כנדרש".
עו"ד (במיל') ליאור בנימין מטעם הסניגוריה הצבאית, המייצג את החייל, מסר: "מדובר בחייל בעל נסיבות אישיות קשות ומורכבות, עקב אילוצים וחובות כלכליים כבדים נדרש לפרנס את עצמו ולדאוג להחזר חובות והלוואות שצבר באופן מיידי ולאלתר. הוא טוען בחקירותיו כי לא הוצגו בפניו תעודות שוטרים ובלשים שהגיחו אל מולו בהפתעה, בלבוש אזרחי, בנוהג ושפת גוף מלחיצה, על כן סבר כי מדובר בגורמים אזרחיים אחרים ולא באנשי חוק. כל רצונו היה לנוס מהמקום ולהימלט על נפשו במטרה להגן על שלמות גופו".
סנגורו של החייל הוסיף: "לא התקיים בו שום יסוד עובדתי או נפשי אשר נדרש לביצוע עבירה פלילית. רק בדיעבד ולאחר שהבין כי מדובר בשוטרי מצ"ח חזר והסגיר את עצמו מיוזמתו והתנצל על מעשיו. כמו כן, על פי חומרי החקירה צוות הבלשים הנצפה בסרטוני אבטחה פעל שלא כדין בניגוד להוראות ונהלים מחייבים, פתחו במרדף רכוב תוך סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ציבורי ובהעדר אישור מקצין ממונה, כל זאת על מנת ללכוד עצור בגין חשד לעבירת העדר מהשירות, עבירה שלעיתים קרובות כלל לא מצדיקה המשך מעצר עד לתום ההליכים".