אלמונים פרצו לבית הספר היסודי "אלמנאר" בלוד שלוש פעמים בתוך חודש והשחיתו את הציוד בו. הפריצה השלישית אירעה אתמול בשעות הלילה המאוחרות. הפורצים שברו שולחנות וכיסאות וחיבלו בחפציהם של התלמידים. טרם נעצרו חשודים והרקע בשלב זה אינו ברור.
הורים לתלמידים בבית הספר זועמים. "זאת פגיעה חמורה וחציית קו אדום. לא יכול להיות שישחיתו בית ספר שלוש פעמים והמשטרה לא מצליחה לעצור את העבריינים שעמדו מאחורי הפשע הזה", אמרו ההורים. "אם זה היה קורה בבית ספר של יהודים, אנחנו בטוחים שהיחס היה אחר והיו מעצרים תוך שעות ספורות. ניסינו להבין מה הסיבה לכך, אם מדובר בנקמה או סכסוך, אבל אין כלום. הפגיעה הזו ללא סיבה".
3 צפייה בגלריה
ההרס בכיתות בית הספר
ההרס בכיתות בית הספר
"פגיעה חמורה". ההרס בכיתות בית הספר
אמא של אחד התלמידים הוסיפה כי "אין מצב להעביר את האירוע בשתיקה. עצם זה שאין עצורים, זה נותן לפושעים האלו להמשיך במעשיהם החמורים בלי לדפוק חשבון. התלמידים וצוות המורים שרואים נזק כזה נפגעים נפשית. האנשים שפגעו בבית הספר הם לא בני אדם ומקומם צריך להיות בכלא".
עו"ד בד אלקרים זבארקה"הוגשו תלונות ולא קרה כלום". זבארקה
חבר מועצת העיר לוד וראש ועדת החינוך הערבי עבד אלקרים זבארקה אמר כי הפורצים "גרמו נזקים לרכוש. הוגשו תלונות במשטרה וכלום לא קרה". לדבריו, אתמול בבוקר "הופתע צוות הקייטנה שפועל בבית הספר לגלות שהרסו את הציוד באחת הכיתות. אני רואה בחומרה רבה את מעשי הוונדליזם, זה מבחינתי קו אדום. אני קורא למשטרה למצות את כל האמצעים כדי להגיע לעבריינים האלה. אנחנו נלחמים על החינוך, על שלמות המבנים וביטחון התלמידים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ובהתאם, כל תלונה המתקבלת בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות, במקצועיות וכך גם במקרה זה. לאחר קרות האירועים נפתחה חקירה, שעודנה מתנהלת בימים אלו, במסגרתה מבוצעות ויבוצעו כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".