במהלך העיד אל-פיטר: אלמונים פתחו הלילה (בין חמישי לשישי) באש מחוץ לביתו של ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה. מאבטחו של ראש העיר, אדיר גאנם (26) ממרר שבגליל התחתון, נפגע מהירי ומת מפצעיו לאחר שפונה באורח קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא.
4 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם לצד זירת הרצח בטייבה
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
הזירה בטייבה
לפי עדויות של תושבים, שני אלמונים הגיעו לאזור ונעמדו מחוץ לביתו של מנצור מסארוה, ולאחר מכן קראו בשמו של המאבטח. בעקבות זאת הוא יצא החוצה, ואז החשודים ירו לעברו 10 כדורים. לפי התושבים, אותם אלמונים לקחו את נשקו של המאבטח אחרי שביצעו את הירי.
המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות המקרה, וציינה כי היא מבצעת סריקות אחר החשודים במעשה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. בנוסף, נבדק האם המבטח היה היעד של החמושים.
4 צפייה בגלריה
שועאע מנצור מסארוה ראש העיר טייבה בכנס INSS
שועאע מנצור מסארוה ראש העיר טייבה בכנס INSS
שועאע מנצור מסארוה
(צילום: מוטי קמחי)
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב מיוחדת בשטח שבה סקרו בפניו את נסיבות האירוע, לרבות אירוע ירי שאירע לפני כחודש לעבר בית ראש העיר, לצד איסוף ממצאים בשטח, וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך. הוא גם ערך פגישה עם ראש העיר שבמסגרתה עדכן אותו בדבר חקירה מואצת שמנוהלת ביחידת העילית של מחוז מרכז לנוכח חומרת האירוע והנסיבות. מפקד המחוז קבע את החקירה בראש סדר העדיפות המחוזי בשל חומרת האירוע.
גם לפני כחודש וחצי ירו לעבר ביתו של ראש העיר. באותה תקרית נגרם נזק למבנה, אך לא היו נפגעים. כמו כן, לא נעצרו מעורבים במעשה.
שר הפנים משה ארבל אמר בעקבות הרצח בטייבה: "איום על נבחרי הציבור בשלטון המקומי הוא איום על הדמוקרטיה הישראלית. רצח מאבטח ראש העיר הוא קריאת השכמה למשטרת ישראל ולשירות הביטחון הכללי לשמור על יכולות נבחרי הציבור במדינה דמוקרטית לבצע את המשימות המוטלות עליהם ללא מורא.
"אני מחזק את ידיו של ראש העיר טייבה ופניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה בדרישה לתגבר את האבטחה סביב נבחרי ציבור מאוימים ובכוונתי לעקוב מקרוב אחר ביצוע דרישה זו".
4 צפייה בגלריה
אחמד באשיר
אחמד באשיר
אחמד באשיר
במקביל, אחמד בשיר, צעיר בשנות ה-20 לחייו ממחנה הפליטים שועפט שבירושלים, נורה למוות באירוע אלימות במקום. הוא פונה באורח אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, שם נקבע מותו.
בעקבות התקרית, כוחות משטרה נכנסו למחנה הפליטים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ומסרה כי הרקע לאירוע הוא פלילי. מתחילת השנה נרצחו 55 בני אדם בחברה הערבית.
בשעה 01:11 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירושלים על צעיר שנפצע באירוע אלימות שועפט, והובא לדרך ענתות בירושלים. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ופינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים, שם כאמור נקבע מותו.