מאות תושבים באום אל פחם גייסו 3,500 שקל עבור ג'מאל מחאמיד, בעל בית דפוס מקומי שנתבע לאחר שסירב לתת שירות לפעיל בתנועה למען הר הבית. את הסכום, שנפסק ע"י בית המשפט לתביעות קטנות, אספו התושבים בעשרות אגורות שיועברו לאותו הפעיל.
האירוע עצמו התרחש באוגוסט בשנה שעברה, כשהפעיל יאיר קהתי שלח למחאמיד בקשה להצעת מחיר, אך לא פירט על ההזמנה. קהתי חתם את דבריו בשמו וציין את השתייכותו לתנועת "חוזרים להר - תנועה לגאולת הר הבית". מחמאמיד, שהתרגז מהפנייה, סירב לעבודה והשיב לו: "איזה הר ואיזה אבטיח. זה מסגד אל-אקצא שלנו של המוסלמים. לך לעזאזל".
2 צפייה בגלריה
3500 האגורות שנאספו
3500 האגורות שנאספו
אלפי אגורות נאספו
קהתי תבע את מחאמיד על הפרת החוק לאיסור אפליה במוצרים ודרש את הסכום המירבי שניתן לפסוק בבית משפט לתביעות קטנות - 33,800 שקל. הרשם הבכיר מרט דורפמן לא התרשם שקהתי אכן רצה לשכור את שירותיו של מחאמיד, והסתפק בפיצוי של 3,000 שקל לקהתי ו-500 שקל כיסוי הוצאות המשפט.
"ספק בעיניי אם התובע אכן רצה באמת להתקשר בחוזה עם בית הדפוס בו עבד הנתבע", כתב הרשם. "אני מבסס את קביעתי על כך, כי התובע הציג רק שלוש פניות לבתי דפוס ערביים. נראה לי, כי מי שמחפש באופן רציני מקום זול להדפסת פלאיירים לא היה מסתפק בשלוש פניות בלבד. התובע גם לא ביסס מבחינה ראייתית את הטיעון שלו לפיו חשב כי בתי דפוס בישובים ערביים זולים יותר. יתרה מכך, בסופו של דבר התובע הזמין עבודה בבית דפוס בירושלים, עיר מגוריו. ככל הנראה, התובע, בפנייתו לבתי דפוס ערביים ניסה לייצר עילה משפטית לתביעה. כאן המקום לציין, כי התובע אף לא ניסה לפנות לנתבע בפנייה מקדימה בדרישת תשלום פיצוי בטרם פנה לבית המשפט בתביעתו".
2 צפייה בגלריה
בעל בית הדפוס, ג'מאל מחאמיד
בעל בית הדפוס, ג'מאל מחאמיד
ג'מאל מחאמיד
התושבים באום אל פחם שמחו במיוחד להתגייס עבור מחמאיד - וטענו לחוסר תום לב מצד קהתי, שלדבריהם בחר במיוחד להתריס נגד בעל בית דפוס באום אל פחם. "תוך זמן קצר כל הכסף נאסף", אמרו ל-ynet.
מחאמיד עצמו סיפר כי כשהבין שמדובר בפעילים שנכנסים להר הבית הוא סירב להעניק להם שירות, כי הבין שמטרתם היא להגיע לבית המשפט. "זה היה ברור לי מההתחלה", אמר. "באזור ירושלים יש הרבה בתי דפוס, והם בחרו לפנות דווקא אלינו כדי לפגוע בנו. אני יצאתי מזה בהרגשה טובה. בית הדפוס שלנו ימשיך בדרכו הישרה". מחאמיד הודה לתושבי עירו ואמר שלא ישכחו את תמיכתם: "זה מראה שנוכל לנצח את הגזענות בכל מקום".