הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת מחוז צפון נחשפה התארגנות טרור באזור הצפון, אשר התכוונה לבצע פיגועי טרור בישראל. כתבי אישום הוגשו היום נגד שבעה מהמעורבים, תושבי סכנין. מסמכים שלוחמים מצאו ברצועה הובילו לחקירה נגד שניים מהמעורבים - מוחמד חאלד חלאילה ומוחמד יוסף חלאילה - והם פירטו על מעורבותם של היתר.
השבעה הואשמו בגין קשירת קשר למעשה טרור של ביצוע רצח בנסיבות מחמירות, גילוי החלטה לבגוד, הכנה למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, פעולות בנשק למטרות טרור, מגע עם סוכן חוץ, הצתה ועוד.

במסגרת החקירה נעצרו בחודשים האחרונים חברים בהתארגנות, ובהם ראש החוליה, סגנו ו-11 חשודים נוספים - רובם תושבי סכנין. בהודעת שב"כ נאמר כי הוסגרו ארבעה כלי נשק, תחמושת ואפודים שנועדו לשמש את החוליה בפעילות טרור בישראל.
על פי המידע שנחשף בחקירה בשב"כ ובמשטרה, גייסו חברי החוליה חברים נוספים מסכנין, במטרה לקדם פעילות טרור בשטחי ישראל. במסגרת ההתארגנות, הם קנו אמצעי לחימה שמקורם ביהודה ושומרון וקיבלו הנחיות מחמאס בעזה כיצד להכין מטענים.
לפי כתב האישום שהגישו עורכי הדין יאיר גויכמן, ואביה בן יאיר, במהלך השנים גילו הנאשמים מוחמד חלאילה (25) ומוחמד יוסף חלאילה (24) עניין הולך וגובר בחמאס ופעילותו, ופיתחו הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון. על רקע אירועי שומר חומות, תכנן מוחמד אגבאריה להקים חוליה צבאית חמושה אשר תבצע פיגועים כנגד יהודים כאשר תפרוץ מלחמה כנגד ישראל, במטרה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל ומתוך מניע לאומני-אידיאולוגי.
בהמשך הצטרף אליו הנאשם מוחמד חלאילה. לשם קידום התוכנית הם התחילו לקנות אמצעי לחימה מתושב הרשות הפלסטינית שהכירו על רקע קשרי עבודה. במהלך שנת 2021, רכשו שני הנאשמים שני נשקים מסוג תת מקלע מאולתר עם מחסניות וכדורים. הנאשמים נסעו לאיזור פתוח בסכנין ובדקו את תקינותו של הנשק והתאמנו בשימוש בו. הנאשמים ניסו לצרף לחוליה את הנאשמים האחים בהא ודיא שלאעטה אשר לא הסכימו להצטרף לחוליה, אך הביעו רצונם לרכוש מנאשם מוחמד חאלד חלאילה נשק, אשר ישמש אותם בעתיד, בין היתר לביצוע מעשה טרור בדרך של פיגוע נגד יהודים וכוחות הבטחון.
1 צפייה בגלריה
הנזקים בהם מואשמים הפורעים הבדואים
הנזקים בהם מואשמים הפורעים הבדואים
הצתת רכבים במהלך אירועי "שומר החומות". הנאשמים תכננו להצית קיבוץ
במהלך שנת 2022 לערך, פעלו שני הנאשמים לצרף את הנאשם מוחמד עיוש לחוליה, הם הציגו בפניו את הצורך בהתחמשות החוליה לשם ביצוע הפיגועים, והציעו לו להצטרף לפעילות. בתגובה, עיוש הביע את הסכמתו להצטרף לחוליה ואף לרכוש נשק. עיוש אף קנה נשק ממוחמד חאלד חלאילה. בהמשך צורפו לחולייה הנאשמים מוחמד שואהנה ואבו סלאח. הם החליטו כי שמה הרשמי של החוליה יהיה "חוראס קלעת אל תווחיד". באחד המפגשים של החוליה, שוחחו חברי החוליה על האפשרות להתגייס למשטרת ישראל או לצה"ל בכדי לרכוש מיומנויות לחימה ולגנוב אמצעי לחימה מהצבא.
הנאשם מוחמד חאלד חלאילה המשיך לקנות נשקים, כדורים, אפודי מגן במטרה שישמשו את חברי החוליה בעת ביצוע הפיגועים, זאת כחלק ממעשי ההכנה לביצועם, אותם החזיק בביתו עד ליום מעצרו. מוחמד חאלד חלאילה ומוחמד יוסף חלאילה שוחחו על אודות מקומות אפשריים לביצוע הפיגועים באזור הצ'ק פוסט בחיפה, הנחת מטען והפעלתו באוטובוס שמסיע חיילים או ירי לעבר חיילים היושבים באוטובוס. הנאשמים שוחחו על צילום מפעל "רפא"ל" ושליחת התמונה לפעילי חמאס בכדי שירו טילים לעבר המקום, וכן שוחחו על האפשרות לפגוע בעמוד בזק הנמצא בסכנין בכדי לפגוע בתשתיות המדינה.
בתאריך 12.05.21, על רקע אירועי שומר החומות, נפגשו שניים מהנאשמים עם בהא שלאעטה ודיא שלאעטה וייצרו 30 בקבוקי תבערה על מנת להציתם ולהשליכם לעבר הקיבוץ אשבל. למחרת הצטרף אליהם עלי חליל, והחמשה יצאו רגלית אל עבר היישוב, והשליכו בקבוקי תבערה. שריפת קוצים נגרמה בעקבות זאת
בשב"כ אמרו כי "מדובר בפעילות חמורה נגד הביטחון של אזרחים ישראלים, אשר רקמו תוכנית טרור במעורבות חמאס בעזה, באופן שיש בו גם פוטנציאל פגיעה ברוב הנורמטיבי בחברה הערבית. שב"כ והמשטרה נמשיך כל העת בפעילות לסיכול טרור ולאיתור מפגעים הנוטלים חלק בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה, לרבות מצד אלה שנטלו חלק בפעילות טרור במהלך פרעות שומר חומות".