תושב בית שאן נעצר שלשום (שני) בחשד לשני ניסיונות הצתה של בית כנסת ברחוב בלפור בעיר. לטענת החשוד, חרדי לשעבר בן 30, הוא הותקף מינית בנערותו עוד לפני שיצא בשאלה - תקיפה שעליה ידע לדבריו גבאי בית הכנסת ולא עשה דבר.
ניסיון ההצתה הראשון התרחב ברביעי שעבר, ובעקבותיו החליטו בבית הכנסת להציב מצלמות אבטחה. "חוקרי התחנה שהגיעו לבית הכנסת גילו שכתבי קודש שהיו מיועדים לגניזה נשרפו בכניסה ובאמצעותם ניסו להדליק את דלת הכניסה", סיפרה סנ"צ רונה מורד, מפקדת משטרת בית שאן.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: ניסיון הצתה של בית כנסת בבית שאן
תיעוד: ניסיון הצתה של בית כנסת בבית שאן
"אקט של נקמה". תיעוד מניסיון ההצתה השני של בית הכנסת, שלשום
שלשום, סמוך לשעה 1:00 בלילה, התקבל דיווח במשטרה על ניסיון הצתה נוסף - אך הפעם מצלמות בכניסה לבית הכנסת תיעדו את המתרחש. לדברי מורד, המצלמות "תיעדו אדם צעיר מתקרב לבית הכנסת, ניגש לדלת, עושה דבר מה ואז רואים את האש. החשוד זוהה על ידי השוטרים והסתבר שהוא גר מאוד קרוב לבית הכנסת".
קצינת המשטרה הוסיפה כי "צוות שוטרים הגיע אליו הביתה ועצר אותו. תחילה הכחיש את כל המיוחס לו, אולם לאחר שהוטחו בו הראיות, הוא הודה וטען שביצע זאת כאקט של נקמה, משום שהותקף מינית כנער חרדי ורצה לנקום בבית הכנסת".
עו"ד מועירה סרחאן, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית בצפון, מסר בתגובה כי "החשוד הוא אדם נורמטיבי שהגיע מרקע מורכב. אנו נמצאים בתחילת החקירה ומצפים מהמשטרה לסיים את החקירה בהקדם".