יועץ התקשורת איציק אלרוב נחקר היום (שלישי) בתחנת משטרת פתח תקווה בגלל פוסט שהעלה לרשת החברתית איקס (לשעבר טוויטר) - ובו ביקורת נגד שרת התחבורה מירי רגב.
1 צפייה בגלריה
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
הפוסט של אלרוב
(צילום: מתוך עמוד ה-X של איציק אלרוב )
אלרוב פרסם תמונה שנוצרה ב-AI ובה נראית רגב כשהיא מכוסה בפופקורן טבול בדם, זכר לתקרית בישיבת הקבינט. אלרוב כתב: "פופקורן טבול בדם הנופלים". למרות ההקשר הברור, ועל אף שאין בפוסט כל קריאה או אפילו רמיזה לפגוע ברגב, הוא זומן לחקירה.
החקירה התמוהה, נציין, נפתחה ללא אישור מהפרקליטות - על אף שהדבר נדרש בחקירות על חשד להסתה. תגובת המשטרה לפרשה מעלה גם היא שאלות, שכן נכתב בה כי "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת תלונה בחשד לאיומים, שעניינה פרסום תמונה של שרה מכהנת עם כתמי דם, לצד תגובות חשודות, ובהן: 'חכי חכי עוד נבוא איתך חשבון, עוד נרדוף אותך עד יומך האחרון'". אבל, סעיף "חשד לאיומים" אינו נוגע לאלרוב, שכן התגובה שציינה המשטרה לא שייכת לו - אלא נכתבה בתגובה לפוסט שפרסם. לכן העבירה הרלוונטית לגביו, אם בכלל, היא חשד להסתה - שחקירתה טעונה אישור פרקליטות.
המשטרה הסבירה גם כי "תכלית החקירה הגעה לחקר האמת והסרת חשד, ובסיומה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת גורמי המקצוע בהתאם. לפיכך, כל ניסיון לייחס מניעים זרים שגוי ומקומו להידחות על הסף".
דבר נוסף שמעורר תמיהה הוא שהמשטרה העבירה לפרקליטות פנייה לפני כשבועיים, עם המלצה לגניזה, והפרקליטות הורתה על סגירת התיק. היום היא לא פנתה שוב לפרקליטות לפני שזימנה את אלרוב - ובכל מקרה לא התקבל אישור לחקור אותו בגין הסתה באף אחד מהמועדים.
עו"ד דורון ברקתעו"ד דורון ברקת
החל מ-7 באוקטובר ניתנה אמנם הוראת שעה שמאשרת למשטרה לפתוח בחקירה של עבירות הסתה ללא אישור, אבל רק במקרים של חשד לעבירות הסתה לטרור שמצריכות תגובה מיידית, או מקרים מובהקים שלא ניתנים לפרשנות. שני אלו לא רלוונטיים במקרה של אלרוב.
אלרוב, מנגד, אמר כי "הכול אצלי בסדר גמור. השוטר עשה את העבודה שלו בצורה טובה ומכבדת, אבל הרוח הרעה של הממשלה הזו חודרת אל תוך מוסדות שלטון החוק וזה אמור להטריד כל אזרח שוחר דמוקרטיה, משמאל ומימין. ממשלה הזויה שמתנהלת כמו חבורה של ליצני חצר שיכורים עם שקיות פופקורן ובקבוקי וודקה, בזמן שבמנהרות החמאס נמצאים למעלה מ-130 חטופים ישראלים. כולכם צריכים לעוף הביתה, ויפה שעה אחת קודם".
עורך דינו של אלרוב, דורון ברקת, מסר כי "מרשי נחקר בחשד לאיומים על השרה רגב, לאחר שהמשטרה ייחסה לו ציוץ שלא הוא כתב, ואף לא היה קשור אליו. גם לאחר שהוברר כי מרשי כלל לא איים, התעקשה המשטרה להחשיד אותו בכך, וייחסה 'הסתה לאלימות' לביקורת לגיטימית שהעביר על פעילותה של השרה רגב. מרשי איש תקשורת, פעיל חברתי, אזרח שומר חוק. הוא מעולם לא איים על השרה רגב או על אדם אחר, לא הסית, וכל ניסיון לפגוע בשמו הטוב מעיד רק על אלה המנצלים את המשטרה לצורך פגיעה בחופש הביטוי והשתקת פעילי דמוקרטיה".