בית הדין לעבודה בירושלים הוציא הערב (ג') צו זמני המורה להחזיר את נהגי ראש הממשלה לתפקידם באופן מיידי. מוקדם יותר הגישה הפרקליטות הודעה לבית הדין בעניין פיטורי נהגי שיירת ראש הממשלה, שהועזבו אחרי כ-20 שנה בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
שיירת ראש הממשלה
שיירת ראש הממשלה
שיירת ראש הממשלה
(צילום: יואב דודקביץ')
בהחלטת בית הדין צוין: "עד מועד כתיבת הודעת המדינה, לא הועברה פנייה ממשרד ראש הממשלה למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, בעניין העסקתם של המבקשים, וכמתחייב מהסדר ניגוד העניינים. בנסיבות אלה הסכימה המדינה לכך שאין מנוס מקבלת הבקשה למתן צו זמני".
עוד נכתב: "המדינה הפנתה את תשומת הלב לכך שעל פי האמור בבקשה, המבקשים אינם עותרים לכך שינהגו ברכבו של ראש הממשלה בשיירה, אלא שינהגו בשיירה. כן שמרה על זכותה לשוב ולפנות לבית הדין, ככל שתוגש על-ידי משרד ראש הממשלה בקשה מנומקת בכתב בהתאם להסדר ניגוד העניינים".
בהודעת המדינה שנשלחה מוקדם יותר לבית הדין נכתב כי "כל עוד לא הונחה לפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בקשה כתובה ומנוקמת בהתאם להסדר ניגוד העניינים וזו נבחנה והתקבלה בעניינה החלטה, אין מנוס מלקבל את הבקשה למתן צו זמני, לעת הזאת".
לפי שעה, שלושת הנהגים מוצבים במחלקת הרכב במשרד ראש הממשלה בתור נהגים כלליים - והם ממתינים להוראות. בשבוע שעבר פנה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גיל לימון, ליועצת למנכ"ל משרד ראש הממשלה, ואמר כי יש לבטל את ההחלטה על הזזת הנהגים מתפקידם. עוד הבהיר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שישה נהגים מהשיירה עדים במשפטו של ראש הממשלה. נתניהו
(צילום: רויטרס)
בשיירת ראש הממשלה עובדים שישה נהגים שהם עדים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כולל השלושה שהוזזו מתפקידם. אחרי הביקורת על הפיטורים, גורמים במשרד ראש הממשלה טענו שהם בודקים אפשרות למצוא לנהגים תפקיד אחר, בתנאים דומים, בשירות שרים או בבית הנשיא.
שלושת הנהגים, נזכיר, זומנו למנהלת משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, ושם הודיעו להם כי לא ישמשו עוד נהגי ראש הממשלה. הסיבה הלא רשמית להזזתם היא העובדה שלראש הממשלה הנוכחי אין בהם אמון, מפני שנהגו את ראשי הממשלה הקודמים בנט ולפיד. גם נתניהו, אגב, זכה לשירות משלושת הנהגים - כמו תשעה ראשי ממשלה אחרים בהיסטוריה. נתניהו אף התעמת עם אחד מהנהגים שנחשב לוותיק והמנוסה ביותר מבין השלושה, אבל גם אז לא הזיז אותו מתפקידו.
גורמים ששוחחו עם הנהגים סיפרו בתחילת החודש ל-ynet כי הם המומים מההחלטה לפטרם. "בהודעה לקונית פשוט הודיעו להם שהם לא עובדים כאן יותר", אמרו הגורמים. לדבריהם, "הנהגים מרוסקים לגמרי. הם אנשים מבוגרים שמפרנסים משפחות עם הרבה ילדים. מדובר בנהגים מבצעיים ומנוסים, שההכשרה שלהם עלתה למדינה מיליונים. הם עברו הכשרות בחו"ל. אלה נהגים כשירים, עם סיווג ביטחוני גבוה ועם הרבה ותק וניסיון, ששירתו תשעה ראשי ממשלה מאז יצחק שמיר, כולל את בנימין נתניהו. הם קיבלו מכתבי שבחים מכל ראשי הממשלה, כולל מנתניהו".
מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר פניית המשנה ליועמ"ש בשבוע שעבר: "בניגוד לטענת המשנה ליועמ"ש, בהסכמי ניגוד העניינים של ראש הסגל, שהוכן על-ידי הלשכה המשפטית, לא צורפו שמות של עדים. יתר על כן, המחלקה המשפטית שתפקידה לייעץ לעובדי המשרד כדי שלא ייכשלו בתפקידם, כלל לא התריעה בזמן אמת על בעיה כלשהי ולא הפנתה את תשומת לב ראש הסגל לרשימת העדים. מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה. בניגוד לשקר שחוזרים עליו, העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".
פורסם לראשונה: 18:03, 24.01.23