במסגרת אירועי "שבוע הידידות גואטמלה-ישראל" שהתחיל אתמול (ראשון) במדינה שבמרכז אמריקה, התבקשו ילדי גואטמלה על ידי משרד החינוך המקומי ללמוד לשיר את הקלאסיקה הישראלית של נעמי שמר "על כל אלה" בשפת המקור, עברית - כמחווה למדינת ישראל.
ילדי בית הספר בכפר סנטיאגו על גדות אגם אטיטלן שבדרום-מערב המדינה, כולם לבושים בבגדים אינדיאניים, לקחו ברצינות את האתגר, והתוצאה היא קליפ מרגש שצולם על רקע הנופים עוצרי הנשימה של הכפר. צפו בקליפ שבפתח הידיעה.
3 צפייה בגלריה
גוואטמלה תלמידים תלמידי בית ספר יסודי שיר עברית נעמי שמר על כל אלה אינדיאנים אגם אטיטלן
גוואטמלה תלמידים תלמידי בית ספר יסודי שיר עברית נעמי שמר על כל אלה אינדיאנים אגם אטיטלן
"מרגש לראות אותם שרים את השיר בעברית". ילדי הכפר סנטיאגו מבצעים את השיר
שגריר ישראל בגואטמלה, מתי כהן, מסר כי השגרירות היא זו שבחרה את השיר, ושמשרד החינוך פנה לכל בתי הספר היסודיים הציבוריים שתחת חסותו במדינה ועודד אותם להכין קליפ. "29 בתי ספר נענו לאתגר, אבל הקליפ שהגיע מילדי בית הספר בכפר סנטיאגו הוא ללא ספק הקליפ הכי מרגש, כי זה כפר אינדיאני על גדות הנהר מצאצאי המאיה, הילידים המקוריים של גואטמלה", אמר כהן. "זה מרגש לראות אותם עם התלבושות האינדיאניות שרים את השיר בעברית".
גואטמלה, המדינה המאוכלסת ביותר במרכז אמריקה עם 17 מיליון תושבים, הייתה הראשונה שהלכה בעקבות ארצות הברית לאחר הצהרת ירושלים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2018, ויומיים לאחר פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים חנך הנשיא לשעבר ג'ימי מוראלס את שגרירות גואטמלה בעיר, ביחד עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
3 צפייה בגלריה
27 רחובות בגוואטמלה נקראו על שם "ירושלים בירת ישראל"
27 רחובות בגוואטמלה נקראו על שם "ירושלים בירת ישראל"
שגריר ישראל בגואטמלה ליד רחוב "ירושלים בירת ישראל", אוקטובר האחרון
( באדיבות שגרירות ישראל בגוואטמלה )
מאז קראה המדינה לעשרות רחובות על שם ירושלים, ובשל ההערצה שרוחשים בה לישראל חוגגים במדינה את "שבוע הידידות" בין שתי המדינות, סמוך ליום העצמאות בישראל. במסגרת שבוע הידידות הונפו 5,000 דגלי ישראל בכל רחבי גואטמלה.
אתמול נערך מצעד הצדעה לישראל בשדרה המרכזית בבירה גואטמלה סיטי, שנסגרה כולה. במצעד, שבו בין השאר תקעו בשופרות, השתתפו אלפי בני אדם, רובם מהכנסיות האוונגליסטיות. בנוסף, נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטי פרסם סרטון ברכה לישראל, שאותו סיים במילים בעברית "שלום עליכם".