בבוקר שלאחר ההודעה על פיטוריו בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט הגיע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת וחשף בדיון הסגור: "לפי דוחות המודיעין - ישנה החלשות במעמדה הבינלאומי של ישראל, לרבות התמיכה של ארצות הברית". הוא הוסיף: "אנחנו במשבר חריף וחסר תקדים".
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר הביטחון גלנט הבוקר, מגיע לוועדת החוץ והביטחון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בתום הדיון החסוי, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר "שמענו דברים מדאיגים. זו לא העת להחליף שר ביטחון". הוא הוסיף כי רוב חברי הוועדה תומכים בהישארותו של גלנט בתפקידו במשרד הביטחון.
נזכיר כי נכון להבוקר, ככל הידוע גלנט עדיין לא קיבל מכתב פיטורים רשמי מראש הממשלה. הפיטורים אמורים להיכנס לתוקף 48 שעות מרגע ההודעה הכתובה.
כבר לפני מספר ימים הזהיר גלנט את נתניהו מ"זעזוע בצה"ל", זאת בעקבות המהפכה המשפטית. בסביבתו נטען שכשירות הצבא וביטחון המדינה ניצבים ראשונים בסדר העדיפויות, ולפיכך יש להגיע ליישום הרפורמה בדרך אחרת. גלנט, כמו בכירי המטכ"ל, הציגו תמונה קודרת לנתניהו על ריבוי קציני המילואים, בהם טייסים ואנשי מודיעין, שמודיעים באופן שקט למפקדיהם כי לא יגיעו יותר לשירות מילואים, מאז נאומו נתניהו ביום חמישי שעבר.

גלנט פוטר אמש, נזכיר, לאחר שבמוצאי השבת קרא לעצירת החקיקה. "ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים, אני עוסק בו יומם וליל, בשליחות מדינת ישראל במדי צה"ל סיכנתי חיי עשרות פעמים וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר. בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים וחדרי תדריכים. שומע את הקולות העולים מהשטח ואני מודאג", אמר שלשום שר הביטחון.
גלנט הוסיף כי "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי".