מאות פעילים של תנועת "אחים לנשק" הגיעו צעדו הערב (חמישי) לכיוון ביתו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה, בקריאה לחרדים להתגייס לצבא - בצל סערת חוק הגיוס.

2 צפייה בגלריה
אחים לנשק הגיעו לבני ברק בכדי לתמוך בחרדים שרוצים להתגייס
אחים לנשק הגיעו לבני ברק בכדי לתמוך בחרדים שרוצים להתגייס
(צילום: ענר גרין)
מעגלי שיח התפתחו במקום, ולא התפתחו עימותים בין המוחים. יחד עם זאת, צעירים משולהבים נהגו באלימות כלפי צוותי תקשורת במקום, ובהם צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" ענר גרין שהותקף בחפצים, באלימות, וקללות.
הסכמות בין המפגינים - לא היו. החרדים דבקו בלימודים בישיבה, בעוד אנשי "אחים לנשק" ניסו לשכנע בנכונות דרכם. "אנחנו מגיעים לדבר ולפתוח את הלבבות, לא לתקוע אצבע בעין. הגענו לתמוך בצעירים החרדים שמבינים שמשקל האלונקה הפך כבד מדי ושעם ישראל זקוק להם מתחתיה", אמרו ב"אחים לנשק".
איתן הרצל, אחד הפעילים, נאם באירוע ואמר: "התפכחנו בשביעי. צריך צבא גדול. חשבנו שצריך צבא קטן וחכם אבל טעינו. את אויבינו לא מעניין מי חרדי, מי ציוני. מפתחים נשק נגדנו להשמידנו. אין ברירה, עליכם לבחור או שאתם חלק מהמדינה הזו, או שאתם לא. אבל אין לכם את הזכות לבחור מתי אתם חלק ומתי אתם לא. אתם לא רוצים שזה יקרה, עושים קומבינות להתחמק".
2 צפייה בגלריה
אחים לנשק הגיעו לבני ברק בכדי לתמוך בחרדים שרוצים להתגייס
אחים לנשק הגיעו לבני ברק בכדי לתמוך בחרדים שרוצים להתגייס
(צילום: ענר גרין)
"באתי להילחם על חוק גיוס שווה לכולם, שוויון בנטל, שכולם יתרמו את חלקם למדינה", אמרה אתי דגן, שהגיעה גם היא למקום.

חלק מהפעילים צעקו "גיוס לכולם", וכוחות גדולים של המשטרה אבטחו אותם. סביבם, עמדו בני נוער חרדים שקראו "גיוס לישיבות". על הכביש שנחסם ליד ביתו של גפני הודלקו נרות שהוצבו בצורת המילה "גיוס".
מוקדם יותר התייחס שר הביטחון יואב גלנט בנאום שנשא בבה"ד 1 לסוגיית חוק הגיוס, ואמר כי "כולם חייבים לשאת בנטל". לדבריו, "לגיוס ולשירות משמעותי בצה״ל יש חשיבות ומשמעות גדולה במדינת ישראל. המלחמה והאתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מחייבים אותנו לנשיאה משותפת בעול השירות - כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".
גם הרמטכ"ל הרצי הלוי דיבר בנאומו על הרחבת השירות בצה"ל לכל חלקי החברה, ובכך רמז למחלוקת סביב חוק הגיוס: "גם בטקס הזה עולים משורות המסדר והקהל פניה היפים והמגוונים של החברה הישראלית. בעת הזו לא די לשבח את הגיוון הקיים בצה"ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, לא רק כי צה"ל זקוק למלא את השורות החסרות ולהרחיב גיסותיו, אלא בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית, מקור חוסננו ועוצמתנו ומרכיב חשוב באנטי-שבירות הישראלית. זה המצב הראוי לחברה כמו שלנו בשעת המבחן שלה, וצה"ל יידע היטב לקדם אותו בברכה ולתת כל מענה שיידרש להצלחתו".