אחמד רשואן בן השש מגס'ר א-זרקא, שנפצע באורח אנוש ביום שישי מפגיעת רכב סמוך לכפר קרע שבוואדי ערה, מת אמש (ראשון) מפצעיו בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן. לאחר התאונה הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך ביצוע פעולות החייאה. בהמשך הועבר לתל השומר לטובת טיפול בפגיעת הראש שממנה סבל, ושם כאמור נקבע מותו.
1 צפייה בגלריה
בבית חולים הלל יפה מת מפצעיו הילד אחמד רשואן (6) תושב ג'סר אזרקא אשר נדרס אתמול בכפר קרע.
בבית חולים הלל יפה מת מפצעיו הילד אחמד רשואן (6) תושב ג'סר אזרקא אשר נדרס אתמול בכפר קרע.
אחמד רשואן. מת יומיים לאחר שנפגע מרכב
קרוב משפחה סיפר כי להוריו של אחמד יש שני ילדים נוספים. "הוא נדרס בדרך חזרה הביתה. ההורים במצב נפשי קשה מאוד ועוד לא מעכלים שאיבדו את בנם", הוא אמר. "אנחנו צריכים לחזק אותם עד שיצליחו להתמודד עם הכאב העמוק".
ראש המועצה לשעבר עז אלדין עמאש, גם הוא קרוב של המשפחה, אמר כי "זה מקרה קשה ומזעזע. הילד שיחק עם האחים שלו והיו שמחים, מחייכים, ובסוף הוא נהרג בתאונה קשה. כל אסון גורם לכאב - אבל כשמכירים את הילד המנוח, הכאב קשה יותר".
הוא סיפר כי "אחמד היה ילד חכם ומחונן ומאוד חברותי. משפחה מהממת, האבא חשמלאי בניין וטכנאי מיזוג, האמא מורה עם תואר שני. בגלל מצוקת הדיור ואיכות החיים הירודה בג'סר א-זרקא הם עברו לכפר קרע לפני מספר שנים. גידלו וחינכו ילדיהם למופת והשתלבו מהר מאוד עם התושבים. מות בנם נפל עליהם ועל המשפחות שלהם כרעם ביום בהיר. אם לנו זה קשה, למשפחת אחמד קשה שבעתיים".
על פי נתוני הרלב"ד, רשואן הוא ההרוג ה-298 מתחילת השנה - 17 פחות מהשנה שעברה. הוא גם הולך הרגל ה-96 שנהרג השנה בדרכים, וביניהם הוא הילד ה-15 שנהרג מתחילת השנה.
ביום שישי האחרון נהרג גם ואסף חסנין בן ה-24 בתאונת אופנוע ברחוב יוספטל בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול בזירה ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא - שם נאלצו לקבוע את מותו. פרמדיקיות של מד"א, שקד חבר ומישל רשקובסקי סיפרו: "הרוכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה שכללו מתן מכת חשמל ממכשיר מפעם (דפיברילטור) ופינינו אותו תוך המשך פעולות החייאה לבית חולים כשמצבו קריטי". מהמשטרה נמסר כי בוחני התנועה של מרחב שפלה פתחו בחקירת נסיבות האירוע, וכי ככל הנראה מדובר מדובר בתאונה עצמית של רוכב האופנוע.
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 23:14, 13.11.22