דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב (שני) בהצהרתו היומית לתקשורת כי "לוחמי צה"ל פועלים בשעות האחרונות בעומק העיר עזה ומעמיקים את הלחץ על העיר", כשברקע דיווחים פלסטיניים שלפיהם ישראל תקפה בבית החולים שיפא בעזה.

הוא התייחס לטענה הזו ואמר כי בית החולים הוא "אזור מחבוא למחבלים". "חשפנו את בית החולים לפני יותר משבוע", הזכיר הגרי, "הראנו לעולם את האופן שבו משתמשים בבית החולים באופן ציני, זה פשע מלחמה שחמאס משתמש בבית החולים באופן הזה".
מוקדם יותר הערב משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, שנשלט על ידי חמאס, טען כי חיל האוויר תקף בניין בבית החולים - וכתוצאה מכך אדם נהרג וכמה נוספים נפצעו.
1 צפייה בגלריה
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
הגרי התייחס גם ללחימה בגבול הצפון, אחרי המטח החריג מלבנון שהגיע לראשונה עד לקריות ואמר כי "אנחנו נמצאים בתקיפה רחבה בלבנון באמצעות מטוסי קרב. אנחנו תוקפים כל חוליה שאנחנו רואים בגדר, תוקפים תשתיות טרור על מנת להקטין את הסיכון לתושבי הצפון".
עוד קודם לכן ביקר הרמטכ"ל הרצי הלוי בטייסת F-35 (ה"אדיר") 140 והתייחס לחודש הלחימה מאז מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר: "אנחנו חודש כבר במלחמה, פוגעים מאוד מאוד קשה בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאזורים אחרים".
הוא שלח מסר מאיים לכל מדינות האזור שמאיימות לפתוח חזית מול ישראל: "הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון. יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו".