1 צפייה בגלריה
מוחמד זתוניה שנורה באירוע ירי בתל אביב יפו
מוחמד זתוניה שנורה באירוע ירי בתל אביב יפו
מוחמד זתוניה וזירת הירי ביפו
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ביקש למכור רובי אוויר וטען להגנה עצמית: החשוד ברצח מוחמד זתוניה (19) ביפו, תושב הוד השרון (22) שסיים לאחרונה את שירותו הצבאי, שוחרר למעצר בית. השופט הסביר את החלטתו ואמר כי החשוד הוא "אדם נורמטיבי לחלוטין". מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת, אך הרקע לירי הוא ככל הנראה קטטה שהתפתחה סביב סירובו של החשוד למכור את רובי האוויר שברשותו לקורבן ולחבריו.
מהחקירה עולה כי בן ה-22, החשוד בין היתר בגרימת מוות בנסיבות מחמירות וירי מנשק חם באזור מגורים, ביקש למכור רובי אוויר ואיתר רוכשים פוטנציאלים דרך הטלגרם. כאשר הגיע לנקודת המפגש שנקבעה ביפו הבין לדבריו כי הרוכשים הם ערבים והחליט לא למכור להם, בשל הפשיעה בחברה הערבית.
לטענתו שלושה מהם תקפו אותו והוא שלף אקדח, בו הוא מחזיק ברישיון במסגרת עבודתו כמאבטח, וירה כ"הגנה עצמית". לאחר מכן נכנס לרכבו, נמלט מהמקום והתקשר למשטרה להודיע להם על שהתרחש. זתוניה, אחד הרוכשים הפוטנציאלים, נפגע מהירי ופונה לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מאוחר יותר מותו. המשטרה עצרה את החייל המשוחרר בחשד למעורבות בירי.
גורמים במשטרה אמרו כי לחשוד ברצח אין עבר פלילי וכי החקירה נמשכת. הבוקר הוא הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב ושוחרר כאמור להמשך מעצר בביתו.
השופט עלאא מסארווה כתב בהחלטתו כי "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר בעוצמה בסיסית בלבד. החשוד משתף פעולה באופן מלא בחקירתו והעלה טענת הגנה עצמית. בשלב זה לא נמצאו ראיות שסותרות את גרסת החשוד. מדובר בחשוד צעיר, בוגר יחידה מובחרת בצבא ובעל רישיון להחזקת נשק אשר עובד כמאבטח והוא אדם נורמטיבי לחלוטין".