עו"ד עמיחי עורקבי, קונסול הכבוד של מונגוליה ודרום קוריאה, מונה לדיקן הסגל של קונסולי הכבוד בישראל, שמאגד באופן רשמי את פעילותם של קונסולי הכבוד ומונה כ-180 נשות ואנשי עסקים בכירים שמכהנים בתפקיד בהתנדבות ומייצגים כ-80 מדינות מכל העולם.
עורקבי (49) יחליף בתפקידו את איש העסקים והתעשיין גד פרופר, לאחר חמש שנות כהונה שבמהלכן כיהן כסגנו, ויהיה גם הדיקן הצעיר ביותר שמונה לתפקיד.
1 צפייה בגלריה
עמיחי עורקבי וקריין קו
עמיחי עורקבי וקריין קו
עמיחי עורקבי
(צילום: דניאל גרגו)
קונסולי הכבוד משמשים כגשר בין ישראל למדינה שמינתה אותם ופועלים בנושאים שונים כמו כלכלה, מסחר ותרבות לקידום האינטרסים וחיזוק הקשר בין המדינות.
עורקבי, יועץ בכיר בפירמת עורכי הדין מיתר ששימש בעבר כיועץ במשרד ראש הממשלה בתקופת ברק ושרון, הוא בוגר תואר שני במשפט בינלאומי, ומייצג ומלווה ממשלות, חברות רב-לאומיות וקונגלומרטים בישראל. הוא היה ממייסדי ומכהן כבעלים ויו"ר משותף של קרן הון-סיכון קוריאנית-ישראלית שהייתה הראשונה להשקיע בטכנולוגיות רפואיות.
"קונסולי הכבוד פועלים בהתנדבות מלאה ומשמשים כגשר אנושי בין המדינות אשר הם מייצגים ובין מדינת ישראל", מסר עורקבי. "קונסולי הכבוד תורמים תרומה משמעותית בנושאי הסברה, מאבק באנטישמיות, לובי לתמיכה באו"ם וקידום אינטרסים כלכליים ומסחריים. כדיקן הסגל הקונסולרי אמשיך את מסורת רבת השנים של שילוב הכוחות בין הדיפלומטיה הרשמית שמוביל משרד החוץ לבין הפעילות הוולונטרית שמוביל הסגל הקונסולרי בישראל למען חיזוק קשרי החוץ של ישראל".