"זינק לעבר אישה בהריון, הכה אותה והפיל אותה על המדרכה": כך נכתב בכתב האישום שהוגש שלשום (חמישי) נגד בהרנו יאלאו (35) מקריית ים, שתקף ברחוב את תושבת העיר נטליה דוסטמן (36) ושדד באלימות את הטלפון הנייד שהחזיקה בידה.
לפי כתב האישום, שהגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה עו"ד אסאלה דראושה, יאלאו הבחין בדוסטמן - שהייתה אז בחודש החמישי להריונה - ב-10 באוגוסט בשדרות ירושלים בקריית ים. "בליבו של הנאשם גמלה הכוונה לשדוד את המתלוננת. כשעברה בסמוך אליו, הוא זינק לעברה, הכה אותה בצווארה והפיל אותה על המדרכה. כל זאת בכדי להתגבר על התנגדותה לגניבת הטלפון", נכתב.
לאחר שהטלפון נפל מידה, כך נטען, הוא גנב אותו ונמלט מהמקום. שעות אחדות לאחר השוד יאלאו נעצר בביתו על ידי שוטרי תחנת זבולון, שם נמצאו הכובע והתיק ששימשו אותו לכאורה בביצוע השוד. הוא נאשם בעבירה של שוד בנסיבות מחמירות, והפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד: נטליה דוסטמן, בחודש השישי להריונה, הותקפה ונשדדה ברחוב על ידי ברהנו יאלאו בקריית ים
תיעוד: נטליה דוסטמן, בחודש השישי להריונה, הותקפה ונשדדה ברחוב על ידי ברהנו יאלאו בקריית ים
"כשעברה בסמוך אליו - הוא זינק לעברה". מתוך תיעוד התקיפה
3 צפייה בגלריה
נטליה דוסטמן
נטליה דוסטמן
נטליה דוסטמן
(באדיבות המצולמת)
עוד ציינה הפרקליטות כי לנאשם 11 הרשעות קודמות, בהן הרשאות בעבירות של גניבה, שוד, איומים, תקיפה והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין, וכי אמו ואחיו זיהו אותו במצלמות האבטחה. בנוסף, בחודש ספטמבר 2022 הוא נידון למאסר על תנאי.
חוקרי המשטרה מסרו כי בחקירתו הראשונה, בעת שהראו לו את צילומי האבטחה, אמר יאלאו כי "בסך הכל בעטו לה בראש". בחקירתו השנייה הוא זיהה את עצמו במצלמות ואישר כי הוא היה זה שבעט בראשה של המתלוננת.
דוסטמן, קורבן העבירה, סיפרה ל-ynet כי "דיברתי עם אמא שלי בטלפון. הוא נמצא אצלי כל הזמן ביד כי אני סובלת מבעיה בשדה הראייה, לכן כשאני מסתכלת עליו אני יודעת לאיפה אני צריכה ללכת. הייתי עם אוזנייה באוזן אחת ומכשיר שמיעה באוזן השנייה כשהוא הגיע אליי מאחור ונתן לי מכה חזקה בראש. נפלתי על הצד וניסיתי להגן על הבטן שלי, על התינוקת שלי. פחדתי עליה".
היא סיפרה כי בזמן הנפילה נחבלה בגופה. "הוא הרביץ לי בראש ובצלעות. מזל שהוא לא הכה אותי בבטן. בגלל הנפילה הטלפון נפל לי מהיד. הוא לקח אותו וברח. איבדתי גם את מכשיר השמיעה שלי בנפילה, וצוות מד"א שטיפל בי החזיר לי אותו", אמרה.